• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز؛

کرانیال هلمت راه حلی مناسب برای رفع حالات غیرطبیعی جمجمه نوزادان

  • کد خبر : 21219
  • 04 تیر 1400 - 11:37
کرانیال هلمت راه حلی مناسب برای رفع حالات غیرطبیعی جمجمه نوزادان

به گزارش سحاب پرس، مهرداد لک‌زاده مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با بیان اینکه مغز نوزاد متولد شده درسالهای اولیه زندگی(بویژه سال اول) رشد بسیار سریعی دارد و رشد مغز باعث فشار به استخوان جمجمه می گردد، گفت: اسکلت جمجمه از یک استخوان واحد شکل نگرفته است و بلکه مجموعه ای از چند استخوان […]

به گزارش سحاب پرس، مهرداد لک‌زاده مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با بیان اینکه مغز نوزاد متولد شده درسالهای اولیه زندگی(بویژه سال اول) رشد بسیار سریعی دارد و رشد مغز باعث فشار به استخوان جمجمه می گردد، گفت: اسکلت جمجمه از یک استخوان واحد شکل نگرفته است و بلکه مجموعه ای از چند استخوان مجزا است که توسط درز به هم متصل شده اند.

لک زاده افزود: به خاطر وجود درزها، رشد مغز باعث رشد و بزرگ شدن استخوان جمجمه در تمام جهات و بطور متناسب می شود و با رشد کودک و هنگامی که رشد مغز کم کم به پایان می رسد (معمولا حدود ۱/۵ تا ۲ سالگی) ، این درزها نیز استخوانی شده و جوش می خورند تا استخوان جمجمه مستحکم شود.

مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز گفت: ممکن است برای از بین بردن این سوچور بین درزها به عمل جراحی نیاز باشد که بعد از عمل جراحی پزشک دستور استفاده از ارتوز کرانیال را می دهد و همان اصولی که برای اصلاح دفورمیتی های قبلی به کار برده شد برای این دفورمیتی نیز به کار می رود.

لک زاده اظهار کرد: ارتوز کرانیال نیروهای یکسانی روی نواحی برجسته را اعمال می کند و همچنین دارای فضای خالی برای رشد کردن و باعث ایجاد شکلی متقارن و مناسب می‌شود.

مهرداد لک زاده با بیان اینکه اگر هر کدام از دفورمیتی ها مانند پالژیوسفالی(پالاژیوسِفالی)، براکیوسفالی و … در نوزادی که رنج سنی ۳ تا ۱۸ ماهگی را دارد، تشخیص داده شود، گفت: پزشک معالج، نوزاد را به یک ارتوتیست که در ساختن کرانیال تخصص دارد، ارجاع می‌دهد.

وی افزود: این ارتوز از جنس فوم یا پلاستیک شفاف که توسط قالبگیری از سر نوزاد ساخته می شود، می باشد که به تدریج شکل سر نوزاد را اصلاح می کند و به حالت طبیعی بازمیگرداند.

کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز به آدرس شیراز، سی متری سینما سعدی، خیابان ذوالانوار غربی، پلاک ۱۲۳ با شماره های تماس ۰۹۱۷۶۹۵۵۱۳۱ و ۰۷۱۳۲۳۵۵۷۷۲ آماده ارائه مشاوره و خدمات می باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21219

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.