• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
از سوی رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس اقدام شد:

تشریح فعالیت های سازمان دانش‌آموزی فارس در روزهای کرونایی

  • کد خبر : 1562
  • 24 فروردین 1399 - 6:25
تشریح فعالیت های سازمان دانش‌آموزی فارس در روزهای کرونایی
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس ارسال سه فراخوان تولید محتوای آموزشی، بازی‌های بومی و پویش آموزش تعطیل نیست ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان را بخشی از فعالیت‌های این سازمان در پویا کردن دانش‌آموزان در روزهای کرونایی کشور دانست.

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس،محسن کلاری عنوان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و تلاش آموزش و پرورش در آموزش مجازی به دانش‌آموزان، نقش تشکل‌های دانش‌آموزی بیش از پیش مشهود است و سازمان دانش‌آموزی و تشکل پیشتازان فارس نیز در این ایام با برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر و بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه، طرح‌های مختلفی را به منظور همراهی با دانش‌آموزان پیاده کرده است.

او ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و آغاز قرنطینه خانگی در کشور برای تک تک افراد جامعه نوعی مسوولیت اجتماعی به وجود آورده است و همه ما را در قطع زنجیره این ویروس سهیم کرده است.

او افزود: ما در سازمان دانش‌آموزی با توجه به رسالت تربیت اجتماعی که برعهده داریم از ابتدای شیوع ویروس سعی کردیم با کمک دانش‌آموزان پیشتاز و مربیان سازمان دانش‌آموزی و بهره‌گیری از منش‌های تشکیلات و به ویژه منش “مشارکت‌جویی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی” و “نظم‌پذیری و قانونمداری” عموم مردم را به رعایت نکات بهداشتی و توجه به پروتکل‌های بهداشتی در حذف این ویروس دعوت کنیم.

تهیه تجهیزات ضدعفونی کردن سطح شهر و آغاز عملیات ضدعفونی توسط گروه خودجوش فرهنگیان و پیشتازان

کلاری افزود: در همین راستا ما در سازمان دانش‌آموزی فارس در روزهای ابتدایی شیوع ویروس با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و حمایت‌های مدیرکل محترم اقدام به تهیه پمپ‌های سمپاش، تجهیزات مورد نیاز و لباس مخصوص ضدعفونی کردن سطح شهر کردیم وموفق شدیم با اعلام فراخوان، گروهی متشکل از ۵۰ نفر فرهنگی و مربی پیشتاز داوطلب و خودجوش را تشکیل دهیم.

او ادامه داد: فعالیت این گروه ۵۰ نفره از تاریخ ۲۵اسفندماه آغاز شده و در قالب تیم‌های ده نفره تقسیم‌بندی شدند و با هماهنگی فرمانداری و شهرداری شیراز شبانه با حضور در محل‌های پرخطر سطح شهر که بیشترین رفت‌و آمد را در طول روز دارند، از جمله پمپ‌های بنزین، بانک‌ها و فروشگاه‌ها را ضدعفونی کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

کلاری در ادامه با اشاره به درگذشت دانش‌آموز ارسنجانی به دلیل بیماری کرونا و عرض تسلیت به بازماند‌گان و جامعه فرهنگیان، از عموم دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان خواست تا با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل در خانه ماندن ضمن مراقبت از خود و خانواده مسوولیت اجتماعی خود را در قبال قطع زنجیره ویروس کرونا انجام دهند تا شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

ارسال فراخوان شرکت در مسابقه معرفی بازی‌های بومی که قابلیت اجرا در منزل را دارند

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اظهار کرد: در راستای سرگرم کردن دانش‌آموزان و توجه به مهارت‌ها و بروز خلاقیت در آنان و استفاده از بازی به عنوان ابزار یاددهی و یادگیری، نیز فراخوان معرفی بازی‌های بومی محلی فارس در استان از سوی سازمان دانش‌آموزی فارس اعلام شد.

او با اشاره به اینکه این فراخوان به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان و مربیان با بازی‌های بومی محلی و با تاکید بر بازی‌هایی است که قابلیت اجرا در منزل و با افراد محدود را دارد گفت: آثار ارسالی باید خاص منطقه /شهرستان محل زندگی صاحب اثر باشد و فراخوان این مسابقه از تاریخ ۴ فروردین‌ماه اعلام شده و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان فروردین ماه ۹۹به سازمان دانش‌آموزی شهرستان و منطقه ارسال کنند.

کلاری افزود: در این طرح سازمان دانش‌آموزی فارس در نظر دارد با همت دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز سراسر استان نسبت به جمع‌آوری و معرفی بازی‌های بومی محلی که قابلیت بازی در خانه را دارند اقدام نماید و دانش‌آموزان پیشتاز برای همکاری در این فراخوان می‌توانند نسبت به معرفی بازی‌های بومی محلی منطقه و محل زندگی خود که قابلیت بازی در منزل را دارند به صورت تایپ شده اقدام و از طریق فضای مجازی برای مربی خود ارسال کنند.

به گفته‌ او بازی‌های ابداعی و قابل اجرا با حداقل امکانات به صورت جداگانه بررسی خواهد شد و تمامی آثار ارسالی پس از بررسی و معرفی آثار برتر، در صورت تایید و اخذ مجوزهای لازم در کتابی با عنوان بازی‌های بومی محلی فارس به چاپ خواهد رسید.

پیشتازان فارس دست بکار تولید محتوای آموزشی شوند

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در ادامه ارائه عملکرد این سازمان در خصوص ایام شیوع کرونا از اعلام دومین فراخوان از سوی این سازمان و به منظور تولید محتوای آموزشی پیشتازان در استان خبر داد و افزود: تربیت اجتماعی رسالت اصلی سازمان دانش‌آموزی است و آموزش مهارت‌های تشکیلاتی و اجتماعی از مهمترین اهداف و برنامه‌هایی است که در اجرای این رسالت بزرگ بسیار تاثیرگذار است.

محسن کلاری ادامه داد: ما با توجه به اهمیت مباحث آموزشی و با تاکید بر شعار در خانه بمانیم به منظور غنی‌سازی محتواهای آموزشی خود در موضوعات آموزش مهارت تشکیلاتی گره و چوب‌بندی، آموزش مهارت تشکیلاتی امداد و نجات، آموزش مهارت اجتماعی کنترل خشم و آموزش مهارت اجتماعی جرات‌مندی از تمامی دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز و همکاران فرهنگی به منظور تولید محتوای آموزشی دعوت کرده ایم.

به گفته‌ی او مهلت ارسال آثار به این فراخوان نیز تا پایان فروردین ماه ۹۹است و آثار باید در قالب پاورپوینت، فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای یا انیمیشن تهیه شود و به مسئول سازمان دانش‌آموزی شهرستان یا منطقه ارسال شود و همچنین فیلم‌برداری با موبایل فقط به صورت افقی انجام شود.

فراخوان ارسال عکس و فیلم ویژه دانش‌آموزان استان فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه از اعلام سومین فراخوان از سوی این سازمان ویژه دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی و تعطیلی مدارس خبر داد و افزود: در این فراخوان از دانش‌آموزان سراسر استان خواسته شده تا عکس و فیلم خود را حین آموزش و یادگیری مجازی برای خبرگزاری پانا فارس ارسال کنند تا در پایان عکس‌ها و فیلم‌های برگزیده در قالب گزارش تصویری در سایت خبرگزاری پانا منتشر شود.

او ادامه داد: دانش‌آموزان در هر مقطع و پایه تحصیلی که هستند می‌توانند با پیوستن به پویش “آموزش تعطیل نیست” از نحوه درس خواندن خود در منزل فیلم و عکس تهیه و ارسال نمایند.

کلاری هدف از ارائه این فراخوان را با توجه به تعطیلی مدارس و تلاش آموزش و پرورش از طریق آموزش مجازی به دانش‌آموزان برقراری نوعی ارتباط دوسویه بین معلمان و دانش‌‌آموزان خواند و افزود: سازمان دانش‌آموزی و بالطبع خبرگزاری پانا در این فراخوان سعی دارد با به تصویر کشیدن تصاویر دانش‌آموزان هنگام آموزش مجازی، ارتباط دوسویه‌ای را در این میان برقرار کند.

او با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی رسالت تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را برعهده دارد، گفت: در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس دانش‌آموزان باید بیاموزند که مسوولیت اجتماعی آنان در این زمان تاریخی، توجه به پیام‌های بهداشتی و در خانه ماندن است تا با رعایت این نکات به قطع زنجیره ویروس کمک کنند.

او ادامه داد: پویش “آموزش تعطیل نیست” نیز در راستای انعکاس تصاویر دانش‎آموزان ساعی در هنگام یادگیری مجازی در خبرگزاری پانا، راه‌اندازی شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار دانش‌آموز تصاویر خود را برای این پویش ارسال کرده‌اند.

به گفته‌ی کلاری تصاویر ارسالی با درنظر گرفتن رعایت نکات و دستورالعمل فراخوان، در قالب ۲ گزارش تصویری در خبرگزاری پانا فارس منعکس شده است.

خبرگزاری پانا تنها خبرگزاری دانش‌آموزی در جهان است که زیر نظر سازمان دانش‌آموزی در کشور آموزش‌های خبرنگاری و مسوولیت اجتماعی را به دانش‌آموزان علاقمند می‌آموزد و در تمام استان‌های کشور نمایندگی فعال دارد و در استان فارس نیز نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز-خبرنگار دارد که آموزش‌های ابتدایی خبرنگاری را فراگرفته و بعضی از آنان نیز در مسیر حرفه‌ای شدن قرار گرفته‌اند.

ساخت فیلم کوتاه با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در سازمان دانش‌آموزی فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه نیز از ساخت یک فیلم کوتاه با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی توسط این سازمان خبر داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور به منظور قطع زنجیره ویروس، فیلمی با این مضمون و با استفاده از مهارت‌های پیشتازان توسط کارگردان جوان و پرتلاش و عکاس خبرگزاری پانا ساخته و در فضای مجازی منتشر شد.

محسن کلاری افزود: در این فیلم دانش‌آموز پیشتاز پس از تدبیر و تفکر در شرایط فعلی و آگاهی یافتن از شرایط موجود با استفاده از مهارت‌های تشکیلاتی گره و چوب‌بندی خلاقیت به خرج داده و همگان را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت می‌کند.

او در خصوص تاثیر این فیلم درجامعه گفت: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی شاهد تصاویری از رعایت فاصله گذاری اجتماعی به شیوه‌ای که در فیلم آموزش داده شد بودیم و این یک نکته مثبت برای سازمان دانش‌آموزی است که همواره مهارت‌های این سازمان منشا تحولات در جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1562

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.