• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس؛

شرط تحقق عدالت / وحدت حول محور ولایت فقیه باشد

  • کد خبر : 15542
  • 19 بهمن 1399 - 18:14
شرط تحقق عدالت / وحدت حول محور ولایت فقیه باشد
دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه هدف اصلی بعثت انبیا ۴ اصل مهم تعلیم و تربیت، آزادسازی فکر بشر از غل و زنجیرها، عدالت‌خواهی و تکمیل فضائل اخلاقی است، گفت: عدالت زمانی دست‌یافتنی است که فکر انسان‌ها آزاد بوده و قابلیت پذیرش حق را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس، امروز، ۱۹ بهمن‌ در همایش شورای وحدت استان برخی از آیات قرآن کریم را برشمرد و گفت: طبق آیات قرآن و روایات اسلامی هدف اصلی بعثت انبیا ۴ اصل مهم تعلیم و تربیت،‌ آزادسازی فکر بشر از غل و زنجیرها، عدالت‌خواهی و تکمیل فضائل اخلاقی است.

وی افزود: انبیای الهی با تکمیل و گسترش فضائل اخلاقی در جامعه، بشر دوران جاهلیت را در مسیر تعلیم و تربیت قرار داده‌اند و در پرتو اخلاق الهی دست به تربیت انسان‌ها زدند و سپس همان افراد با بهره‌گیری از اخلاق الهی و تعلیم انبیا غل و زنجیرهای فکری خود را شکسته و در مسیر عدالت‌خواهی و گسترش عدالت به مبارزه با طاغوتیان برخاستند.

طاهری همچنین عدالت‌خواهی و دعوت مردم به عدالت را از جمله اهداف بعثت پیامبران برشمرد و افزود: عدالت تنها زمانی دست یافتنی است که فکر انسان‌ها آزاد بوده و قابلیت پذیرش حق را داشته باشند و از همین‌رو می‌توان تعالی فکر و اندیشه و آزاد کردن فکر مردم از تعصبات و هوا و هوس‌های نفسانی را از مهم‌ترین اهداف انبیا دانست.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با ذکر این نکته که غل و زنجیر فکری، سلاح اصلی شیطان در انحراف انسان‌هاست، گفت: جنود شیطان همواره با کمک گرفتن از همین سلاح باعث انحراف بشریت شده و همین زنجیر فکری و تعصبات کورکورانه باعث امتناع از پذیرش حق توسط بشریت بوده است.

وی با بیان اینکه قیام پیامبران برای آزادی فکری انسان‌ها بوده است، تصریح کرد: آنچه باعث از بین رفتن برخی از قیام‌های مردمی که در برخی کشورها در طول تاریخ شده این بوده است که این قیام‌ها الهی نبوده و به دنبال حقیقت نبودند، اگرچه در ابتدا و در ظاهر شعارهایی به ظاهر الهی را سر دادند ولی در ادامه از حقیقت و اهداف الهی دور شدند و در واقع حاکمین آن‌ها از اخلاق الهی و اسلامی دور بودند و به‌دنبال شکستن غل و زنجیر فکری و رفتن به سمت نوعی دیگر از این غل و زنجیرها بودند.

طاهری یکی از دیگر عوامل نابودی و انحطاط برخی انقلاب‌ها را دور بودن حاکمین آن‌ها از اخلاق الهی و اسلامی دانست و گفت: رمز ماندگاری و پویایی انقلاب اسلامی ایران حاکم بودن اخلاق الهی و اسلامی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز ادامه داد: در دهه اول انقلاب شخصیتی چون امام راحل در رأس انقلاب حاضر بودند که همه توجهات ایشان به خداوند و رضایت معبود خویش بود و وقتی دیدگاه و فکر الهی باشد جامعه را هم به همین سمت و سو سوق می‌دهند و همین موضوع باعث پشتیبانی مردم از امام راحل در همه عرصه‌ها بود و پس از ارتحال امام عظیم‌الشأن، امام خامنه ای سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند و دقیقاً همانند حضرت امام عمل کردند و قدم در جای قدم‌های امام گذاشتند و بدین خاطر ما امروز به روشنی شاهد نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب در بین مردم جهان هستیم و این نفوذ برگرفته از تقوا و پیروی از دستورات الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت حفظ وحدت را در کشورمان یادآور شد و گفت: اگر اتحاد و انسجام بین خودمان را حفظ کنیم و اخلاق را سرلوحه خود قرار دهیم در این مسیر موفق خواهیم شد و در غیر این صورت دستیابی به این اهداف شدنی نیست.

طاهری وحدت و یکی بودن را رمز پیروزی دانست و گفت: خطر واقعی تعصبات و بسته بودن فکر است و کار نیروهای انقلاب نباید فقط منحصر در ایام انتخابات باشد و کسی که دغدغه انقلاب را دارد و خود را وفادار به انقلاب و ولایت می‌داند باید در تمام ایام به دنبال گسترش اخلاق و توسعه فکری مردم باشد و در مسیر الهی قدم بگذارد و جاذب دل‌های مردم بوده و اگر نیروهای ولایتمدار دنبال‌کننده همین مسیر و عامل به اخلاق الهی باشند قادر خواهند بود زنجیرهای فکری مردم را بشکنند و بصیرت را در جامعه بسط و گسترش دهند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، شهید سلیمانی را نمونه بارز اخلاق‌مداری و حرکت کننده در مسیر الهی توصیف کرد و افزود: وظیفه ما تبیین و بیان حقایقی کتمان شده و گسترش راستگویی در جامعه است و تخریب رقیب و غوغاسالاری اخلاق افرادی است که بر مدار باطل حرکت می‌کنند و اخلاق انقلابیون تبیین حقایق است.

وی با بیان اینکه لازمه زدودن انحصار و زنجیرهای فکری وحدت و همدلی است، گفت: وحدت باید حول محور ولایت فقیه باشد نه هر اجتماعی و فلسفه تشکیل شورای وحدت در کشور همین اصل است و امروز علم اسلام در اختیار ولی فقیه است و برای رسیدن به وحدت حول محور ولایت ابتدا باید سعه‌صدر داشته و قدرت پذیرش یکدیگر را داشته باشیم و منیت‌های موجود را کنار بزنیم و سپس با کمک یکدیگر و دسته جمعی در راه تبعیت از رهبری قدم برداریم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15542

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.