• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
6
​معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز:

۷۳ درصد از درخواست های ثبت شده در سامانه شهروند سپاری استعلام آپارتمان ها بوده است

  • کد خبر : 12294
  • 26 آذر 1399 - 4:22
۷۳ درصد از درخواست های ثبت شده در سامانه شهروند سپاری استعلام آپارتمان ها بوده است
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ آذرماه جاری درسامانه شهروند سپاری۳۸هزارو ۳۹۷ درخواست استعلام ثبت گردیده است که ۲۸هزارو ۹۱۸ درخواست معادل ۷۳ درصد از درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به استعلام آپارتمان های مسکونی است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری با اشاره به اینکه ۷۰درصد کل درخواست های شهرداری شیراز را استعلامات آپارتمانی مسکونی تشکیل می دهد، گفت: سال ۹۷اجرای فازاول پروژه شهروند سپاری با موضوع پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی درمنطقه ۴ شهرداری شیرازآغازشد ومهرماه سال گذشته تمام مناطق این شهرداری زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.
وی دراین باره ادامه داد: درحال حاضرپاسخ کل استعلام های آپارتمان های مسکونی توسط سامانه شهروند سپاری و به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق ۱۱گانه صرفا از طریق مراجعه به ادرس اینترنتی https://eshahr.shiraz.ir و تنها با اخذ عضویت توسط شهروند و پس از طی گام های سامانه در هر زمان در حال ارائه خدمات می باشد .
معاون شهرسازی ومعماری شهرداری شیرازبا اشاره به شیوع بیماری کرونا،افزود: ازابتدای سال جاری سامانه شهروند سپاری درراستای حفظ سلامت شهروندان وکاهش مراجعه برای انجام اموری همچون ثبت درخواست پروانه ، عدم خلاف ، پایانکار وسایر استعلامات ، بارگذاری مدارک و مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدوراستعلام واخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر امکان پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی و … را فراهم آورد .
بهادری ادامه داد :شهروندان می توانند نسبت به ثبت درخواست انواع پروانه ،عدم خلاف ، پایانکار و سایر استعلامات غیر از آپارتمانهای مسکونی ازجمله استعلامات زمین ، ساختمان مسکونی و تجاری و … و آپارتمان های غیر مسکونی و صنفی به صورت اینتر نتی اقدام نمایند و از خدمات غیر حضوری در این بخش نیز بهره مند گردند .
معاون شهرسازی ومعماری شهرداری شیرازبا اشاره به اینکه درفاز دوم سامانه شهروند سپاری بخشی از خدمات رسانی شهرداری شیراز نیازمند حضور شهروندان می باشد که امیدواریم در فاز سوم با ایجاد کارتابل شهروندی ارتباط حضوری فی مابین شهروندان و شهرداری به حداقل ممکن کاهش می یابد که این خدمات در آینده ای نزدیک خدمت شهروندان اطلاع رسانی می گردد .
بهادری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ آذرماه درسامانه شهروند سپاری۳۸هزارو ۳۹۷ درخواست استعلام ثبت گردیده است که ۲۸هزارو ۹۱۸ درخواست معادل ۷۳درصد از درخواست های ثبت شده استعلام آپارتمان های مسکونی و۱۰هزارو۴۷۹ درخواست معادل ۲۷درصد مربوط به غیر از آپارتمان‌ها ی مسکونی می باشد که از درخواست های آپارتمان‌ها ی مسکونی ۲۳هزارو۱۸۳درخواست معادل ۸۳درصد توسط شهروندان پاسخ گرفته و دائم شده است و۳هزارو۹۸۷درخواست معادل ۱۴درصد به دلیل نقص مدارک و یا اشتباه کاربران ابطال و۶۸۳ درخواست معادل۲نیم درصد در انتظار پرداخت در کارتابل شهروندی و ۵دهم درصد به صورت جاری در حال انجام می باشد .
معاون شهرسازی ومعماری شهرداری شیرازبا اشاره به خدمات سامانه شهروند سپاری دربخش پروانه درمدت یاد شده افزود: در این سامانه توسط شهروندان ۲هزارو۹۹۸ درخواست پروانه و هزارو۴۲۵ درخواست پایانکار و هزارو۱۳۵درخواست عدم خلاف در تمام مناطق شهرداری ثبت شد.
 بهادری ادامه داد :در این سامانه شهروندان می توانند ازخدمات پرداخت آنلاین ، عوارض نوسازی خود را بدون نیاز به شناسه قبض و پرداخت تنها با وارد کردن کد نوسازی پرداخت کنند و با دردست داشتن کد نوسازی و شماره درخواست در بخش پیگیری درخواست یا ازطریق کارتابل پیشین ازامکان پیگیری درخواست درهر ساعت ازشبانه روزبهره مند گردند .
 وی افزود: گواهی های صادرشده که دارای QR می باشد قابلیت تصدیق ازطریق این سایت را دارد و همچنین شهروندان می توانند ازخدمات آموزشی سایت سامانه شهروند سپاری که به صورت فایل های تصویری پی دی اف و ویدیوئئ می باشد دربخش کلیپ های آموزشی وراهنما جهت آموزش بخش های مختلف سایت استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=12294

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.