• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس؛

آمادگی ظرفیت های بی بدیل بسیج برای گره گشایی از مشکلات مردم

  • کد خبر : 11996
  • 21 آذر 1399 - 17:25
آمادگی ظرفیت های بی بدیل بسیج برای گره گشایی از مشکلات مردم
معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس بر تمرکز هر چه بیشتر بر موضوع پیشگیری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس، سرهنگ محمد جعفر دوستدار با اشاره به آمار پایین بازگشت های اعتیاد به زندگی بر تمرکز دستگاههای متولی بر موضوع پیشگیری تاکید کرد و گفت: در موضوع پیشگیری می بایست هماهنگ، هم افزا و فراگیر اقدام شود تا اصلا موضوع به مرحله درمان با این نرخ پایین بهبودی نرسد.

معاون اجتماعی سپاه استان گفت: آموزش و پرورش، خانواده و رسانه نقش های مهمی در حوزه پیشگیری دارند که لازم است متعهدانه تر به وظایف خود عمل کنند و لازمه این کار را برنامه منسجم، فراگیر و نظارت مستمر و دقیق است.

سرهنگ دوستدار به مساله معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: برابر بررسی های میدانی عمده معتادان متجاهر غیر بومی بوده و هر بار بعد از دستگیری و خروج از کمپ مجددا به دلیل همین موضوع(غیر بومی بودن) به خیابان ها و کوچه ها سرازیر می شوند.

وی گفت: لازم است متولیان با برنامه ریزی مناسب، بحث صیانت را جدی گرفته و افراد غیر بومی استان بعد از طی مدت کمپ با هماهنگی خانواده ها به محلشان بازگردانده شوند تا تحت نظارت و حمایت خانواده قرار گیرند.

معاون اجتماعی سپاه فجر موضوع اصلی در عدم توفیق در مبارزه با مواد مخدر را عدم پیگیری جدی از سوی مسولین و متولیان دانست و گفت: عمدتا مصوبات در حد صورتجلسه و روی کاغذ باقی می ماند و فراموش می شود.

وی در بیان مصداق موضوع عدم پیگیری تا حصول نتیجه به مساله خانه های ضایعاتی که تکمیل کننده چرخه مواد هستند اشاره کرد و گفت: سالها همه معترف هستند که مراکز خرید ضایعات در محلات بافت قدیم تکمیل کننده چرخه اعتیاد است و معتادها را در این محلات جمع می کند. اما هر بار که مسئولی به آنجا سر می زند، مصوبه ای تصویب می شود و چند روزی این مراکز تعطیل و به هفته نرسیده پلمپ آنها شکسته می شود.

سرهنگ دوستدار به موضوع الگوی تغییر در بافت های قدیم هم گریزی زد و گفت دستگاه متولی بهتر است در باب الگوی مورد نظرش در بافت تاریخی توضیح دهدو این مناطق با این سابقه فرهنگی و مذهبی چگونه ارتقا یابد.

وی افزود: نکند بی دقتی کنیم و محله های مجاور حرم با بیشترین مسجد و امامزاده و شهید را به مراکزی با فاصله بسیار زیاد از این سابقه های درخشان تبدیل کنیم.

دوستدار در پایان از آمادگی کامل سپاه و بسیج برای کمک به دستگاههای متولی خبر داد و گفت: ظرفیت بی بدیل بسیج مثل همیشه برای گره گشایی از مشکلات مردم آماده است و مساله آسیب های اجتماعی در اولویت بسیج و سپاه هست و در همه مراحل برنامه ریزی، اجرا و نظارت یاری گر مجموعه های متولی خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11996

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.