• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

کشت گوجه فرنگی در بیضا آغاز شد

  • کد خبر : 92935
  • 02 اردیبهشت 1403 - 14:43
کشت گوجه فرنگی در بیضا آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز کشت گوجه فرنگی نشایی در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت گوجه فرنگی از ابتدای اردیبهشت ماه در این شهرستان آغاز شده است و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه همه نشاهای گوجه فرنگی مورد نیاز کشاورزان در گلخانه های موجود در شهرستان تولید می شود، افزود: ۱۰ واحد گلخانه ای با مساحت ۶۰ هزار مترمربع کار تهیه و تامین نشاء را به عهده دارند.

به گفته وی؛ تاکنون در سطح ۲۷۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان گوجه فرنگی کشت شده است و پیش بینی می شود سطح کشت این محصول تا پایان فصل کشت به هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.

او تصریح کرد: عمده ارقام نشاء مصرفی این محصول صیفی شامل: برومیا، سانسید، ۴۱۲۹، ثمین، باسیما، بدرو، متین و ۸۳۲۰ است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  مزارع گوجه فرنگی این شهرستان تماما به روش نواری آبیاری می‌شود، اضافه کرد: شرایط مناسب آب وهوایی، استفاده از بذر مناسب، شرکت در کلاس های ترویجی و رعایت اصول فنی کاشت از سوی کشاورزان از جمله دلایل تولید محصول با کیفیت در بیضا است.

وی ابراز کرد: کشت و برداشت گوجه فرنگی در بیضا با ایجاد اشتغال فصلی قابل توجه، علاوه بر فروش در میادین میوه و تره بار استان و تامین گوجه فرنگی یک واحد صنعتی تولید رب گوجه در شهرستان  بیضا، به کارنجات رب گوجه شهرهای مجاور نیز ارسال می گردد.

مویدی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۸۷ هزار تن محصول گوجه فرنگی از سطح هزار و ۴۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92935

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.