• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت

  • کد خبر : 92874
  • 29 فروردین 1403 - 15:22
آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت چغندر بهاره از اوایل فروردین در شهرستان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: سطح ابلاغی کشت چغندرقند بهاره درشهرستان ۳۸۰۰ هکتار می باشد که کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همراهی و کمک کارشناسان کارخانه قند مرودشت در تلاش جهت تحقق کشت سطح ابلاغی می باشند.

وی افزود: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه، پرداخت مساعدت به چغندرکاران، بازدید کارشناسان و خرید تضمینی از اقدامات حمایتی دولت به منظور توسعه کشت این محصول استراتژیک است و همچنین وجود صنایع تبدیلی مناسب در شهرستان و ادوات کاشت تا برداشت مکانیزه از جمله موارد توسعه کشت این محصول در شهرستان می باشد.

ایشان با اشاره به اینکه کشت چغندر بهاره از اوایل فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و برداشت نیز در اوخر مهر ماه انجام می گیرد گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند بهاره با عیار ۱۶ درصد در سال زراعی جاری ۳۹۳۰۰ ریال اعلام گردیده است.

امیریان بیان کرد: کاشت چغندرقند در تناوب با سایر محصولات شتوی، کنترل علف های هرز و اثرات به زراعی را به دنبال دارد و  مقاومت در استرس های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول است.

این مقام مسئول در پایان افزود: متوسط برداشت محصول در این شهرستان را ۷۰ تن در هکتار است که بیش از  ۸۵ درصد مزارع کشت شده با روش های نوین آبیاری می شوند که در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92874

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.