• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

رسیدن به توسعه پایدار مستلزم توجه به منابع پایه و محیط زیست است

  • کد خبر : 92540
  • 20 فروردین 1403 - 19:40
رسیدن به توسعه پایدار مستلزم توجه به منابع پایه و محیط زیست است
معاون انسانی محیط زیست فارس با اشاره به اهمیت توسعه صنعتی در کنار حفظ محیط زیست گفت: رسیدن به توسعه پایدار مستلزم توجه به منابع پایه و محیط زیست است.

پنجاه و هفتمین کارگروه استانی ارزیابی اثرات زیست محیطی استان فارس با موضوع بررسی خطوط انتقال فراورده‌های نفتی در استان، ارزیابی انبار نفت و تاسیسات جانبی و احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی امروز، ۲۰ فروردین در شیراز برگزار شد.

معاون انسانی محیط زیست فارس در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های صنعتی یاد شده گامی در جهت صنعتی شدن استان فارس است، افزود: استان ما  به واسطه ظرفیت‌‎های فراوان خدادادی در مسیر توسعه شتابان صنعتی قرار دارد اما نباید با هدف تحقق توسعه پایدار از حفظ محیط زیست غفلت شویم. رسیدن به توسعه پایدار مستلزم توجه به منابع پایه و محیط زیست است و این موضوع با قوانین کنونی و پیشروی صنعتی بدون لحاظ الزامات محیط زیست امکان پذیر نیست.

قاسم نهاوندی با بیان اینکه حفظ محیط زیست در کنار توسعه صنعتی و اقتصادی یک اصل و اولویت اساسی است، گفت: برای عبور از بزرگترین چالش مدیریت یعنی توسعه و پیشرفت و همزمان حفظ محیط زیست، چالش‌هایی وجود دارد. افزایش آگاهی‌های زیست محیطی، دغدغه و نگرانی نسبت به پایداری محیط زیست از جمله مسایل و چالش‌هایی است که باید در کنار توسعه به آن نیز توجه کرد.

وی تاکید کرد: جامعه معاصر توسعه پایدار را بهترین راه برای حل مشکلات پیچیده و درهم تنیده نسل‌های حاضر و آینده در خصوص یکپارچگی کره زمین می‌داند. این در حالی است که خشک‌شدن تالاب‌ها، تخریب جنگل‌ها، کم‌آبی و خشکسالی‌های متعدد، آلودگی‌ هوای شهرهای بزرگ و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری هزینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسیاری بر جامعه تحمیل کرده است.

معاون انسانی محیط زیست فارس ادامه داد: همه این موضوعات و موارد نیاز به ارزیابی دقیق محیط زیست دارد و باید به نقطه‌ای برسیم که اطمینان حاصل شود توسعه صنعتی خطری برای زیست شهروندان و مردم ندارد و در عین حال به توسعه صنعتی و اقتصادی استان نیز کمک کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92540

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.