• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

در جنگ ترکیبی به وحدت فرماندهی معتقد باشیم

  • کد خبر : 92070
  • 15 فروردین 1403 - 0:06
در جنگ ترکیبی به وحدت فرماندهی معتقد باشیم
امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز عرصه جنگ ترکیبی است، بر ضرورت اعتقاد بر وحدت فرماندهی و گوش به فرمان ولایت بودن در این عرصه تأکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۴ فروردین در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد نصیرالملک شیراز، شهادت جمعی از بزرگمردان مقاومت و جهاد را در دمشق تسلیت گفت و افزود: شهادت مقامی است که این شهدای عزیز شایسته آن بودند و بی‌خود به کسی این جایگاه را نمی‌دهند اما این عزیزان به دست جلادان و سفاکانی شهید شده‌اند که فساد، سرکشی و طغیان آن‌ها در طول تاریخ بشریت همیشه زبانزد بوده است و خدای متعال در قرآن کریم رسوایی آن‌ها را اعلام کرده است.

وی با یادآوری آیه ۴ سوره بنی اسرائیل اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید بنی‌اسرائیل دو بار فساد و طغیان می‌کنند و این فساد و طغیان بزرگ است. در همین ۶ ماه گذشته مشاهده کردیم، ۳۴ هزار نفر زن و کودک کشته شدند و وقتی از آن‌ها سئوال می‌شود که چرا می‌کشید در جواب می‌گویند این‌ها انسان نیستند و انسان‌نما هستند. مردم فلسطین را می‌کشند و آن‌ها را انسان فرض نمی‌کنند و این عقیده صهیونیسم است و نسبت به شما نیز همین عقیده را دارند، چون آن‌ها معتقدند تنها کسانی که واقعا انسان هستند همین بنی اسرائیل است که در آنجا جمع شده‌اند و بقیه شکل انسان هستند، ولی انسان نیستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه زور صهیونیست‌ها به ملت ایران نمی‌رسد وگرنه همان بلایی که سر فلسلطینی‌ها آوردند، سر این ملت هم می‌آوردند، افزود: صهیونیست‌ها می‌خواهند از نیل تا فرات را غصب کنند و مدعی هستند که منطقه ما هم مربوط به آنان است اما دستشان نمی‌رسد، زیرا دلیر مردانی مانند شهید سردار زاهدی در آنجاست و از ناموس و عزت این کشور دفاع می‌کند.

شهید سلیمانی‌ها مانع از تبدیل ایران به فلسطین شدند

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه اگر شهید سلیمانی‌ها و همکاران ایشان که امروز شهید می‌شوند،‌ نبودند قضیه برای ما هم مانند فلسطین بود، گفت: با درک دقیق از مسائلی که صهیونیست‌ها دارند انجام می‌دهند، جنایتکارانی که آبروی بشریت را می‌برند چند نکته را با همدیگر مرور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز صحنه جنگ، جنگ ترکیبی است، اظهار کرد: یک گوشه از جنگ در همین مسجد است، آن‌ها زورشان به جنگ نظامی نمی‌رسد و جنگ فرهنگی و تهاجم و شبیخون فرهنگی را بر علیه ما اعمال می‌کنند. مومنین باید متوجه باشند که در عرصه یک جنگ و جهاد خیلی جدی قرار دارند و بخواهیم و نخواهیم وسط این صحنه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: نتیجه حسن انتخاب و تدبیر و به موقع و درست اقدام کردن ملت با بصیرت ایران، پیروزی می‌شود و اگر غیر از این رفتار کنیم، دشمن هر روز جولان می‌دهد. امروز در وسط این جنگ هستیم زیرا دشمن دست از سر ما بر نمی‌دارد.

تصمیم‌سازی برای مسئول، شکست است

وی با تأکید بر اینکه اگر امروز در جنگ هستیم، باید به وحدت فرماندهی معتقد باشیم، گفت: ممکن است بسیاری از ما که دلسوز هستیم ناراحت باشیم اما باید مشاهده کنیم که فرمانده چه می‌گوید. تصمیم‌سازی برای مسئول، شکست است. چنانچه چنین اتفاقی در جنگ احد هم رخ داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز در رأس مجموعه مدیریت این عرصه جنگ، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(دام ظل العالی) قرار دارند و هر تصمیمی بگیرند، همان است زیرا می‌دانیم آن‌ها اشراف کامل بر مسئله میدان دارند و اگر ما بگوییم چه کاری کنیم یا نکنیم کار را خراب می‌کنیم چون ما همه ابعاد قضیه را نمی‌دانیم، آن‌ها نیز به جای خود مسلما تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: روز اولی که طوفان‌الاقصی شروع شد، برخی گمان می‌کردند ما به جنگ ورود می‌کنیم. تصمیم این بود ما از حق مردم فلسطین دفاع کنیم اما وارد جنگ مستقیم نمی‌شویم. امروز که ۶ ماه گذشته است، فهمیده‌ایم که این تصمیم درست بوده است برای اینکه اگر ما وارد جنگ می‌شدیم مغلوبه‌اش می‌کردند و مشخص نبود که ما پیروز شده‌ایم اما امروز ۶ ماه گذشته است و آمریکا نمی‌داند از اسرائیل حمایت کند یا خیر؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه گاهی در مواردی، صبر تلخ است اما نتیجه شیرین دارد، افزود: باید بدانیم می‌خواهیم وسط میدان چه کار کنیم؟ آنکه فرماندهی میدان را می‌کند، کاملا مسلط است و حتی به فرموده آیت‌الله حسن زاده آملی گوشش به دهان مبارک ولی عصر است. می‌دانیم روش و راهمان حق است و در این مسیر ۲۵۰ هزار شهید داده‌ایم.

وی تأکید کرد: امروز از این خانه خدا به رهبر عظیم الشأن خود و به همه مسئولان نظامی که داغدار این چهره‌های ارزشمند عرصه جهاد هستند، اعلام می‌کنیم که ما مردم متدین و پای کار انقلاب و نظام در این مسیری که باید به پیروزی اسلام و رسیدن این پرچم به دست امام زمان(عج) منتهی شود، چه در آرامش و چه در خروش، چه در جنگ و چه در صلح، مطیع امر ولایت هستیم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: قطعاً اگر همین چارچوب یعنی اطاعت از نائب امام زمان(عج) را برای خود نگه داریم حتما پیروز می‌شویم زیرا آنچه که باعث شکست در عرصه‌های مختلف شد، این  بود که از رهبر الهی پیروی نکردند و همانی شد که در طول تاریخ مشاهده کرده‌ایم اما امروز ولو اینکه گاهی به فرموده رهبر معظم ریزش‌هایی در عرصه‌هایی داشته‌ایم اما رویش نیروی متدین انقلابی هم کم نداریم و پای کار ایستاده‌اند و مسیر شهدا را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92070

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.