• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8
به مناسبت روز جهانی سالمند؛

کارت منزلت سالمندی در شیراز رونمایی شد

  • کد خبر : 9114
  • 10 مهر 1399 - 17:33
کارت منزلت سالمندی در شیراز رونمایی شد
با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهری از کارت منزلت سالمندی رونمایی شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر موسوی رئیس شورای شهر شیراز در مراسم رونمایی از کارت منزلت سالمندان گفت: کارهای انجام شده در عملی شدن شعارهای “شیراز؛ شهر دوستدار کودک” و “شیراز؛ شهر دوستدار سالمند” بسیار چشمگیر و ارزشمند است.
وی به اجرای تفاهم‌نامه‌های مختلف در جهت رضایت‌مندی شهروندان گفت: کارت منزلت سالمندان که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و با همکاری دیگر دستگاه‌ها اجرایی شد، می‌تواند الگویی برای همکاری در دیگر برنامه‌ها و تعامل بین سازمان‌های خدمات‌رسان حتی در سطح کشور باشد.
وی اظهار داشت: در روایات دینی ما انسان موجودی اجتماعی دیده شده که حیاتش در گرو تعاملات اجتماعی است و اجرایی شدن کارت منزلت، نمادی عینی از این تعامل است.
دکتر مرتضی جعفری رئیس سازمان  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با حضور در آیین رونمایی از کارت منزلت سالمندی، گفت: کارت منزلت سالمندان مصداق کامل توجه به شعار شهروند محوری شورای پنجم است.
دکتر جعفری همکاری دستگاه‌های مختلف را در اجرای این طرح، ستودنی دانست و اظهار داشت: با این طرح، خلا نبود بانک اطلاعاتی سالمندان رفع شده و داده‌های مربوط به ۱۸۳ هزار سالمند ساکن شیراز در سایت و اپلیکیشن جمع آوری شده است.
معاون شهردار شیراز درباره دیگر مزیت این کارت بیان داشت: برخلاف تهران که خدمات ریلی و فرهنگی به سالمندان در ۲ کارت ارائه می‌شد، در این طرح تمام خدمات ریلی، فرهنگی، ورزشی، پزشکی و … در یک کارت تجمیع شده است.
کارت منزلت، نماد احترام به بزرگان و ریش سفیدان جامعه است
معاون گردشگری استانداری فارس نیز با حضور در این مراسم گفت: کارت منزلت، نماد احترام به بزرگان و ریش‌سفیدان جامعه است.
دکتر لقمانی در مراسم رونمایی از کارت منزلت سالمندان با اشاره به جایگاه والای سالمندان و بزرگان در دین و فرهنگ کشور گفت: اقدام ارزشمند شهرداری در ایجاد هماهنگی با دستگاه‌ها و رونمایی از کارت منزلت، قدمی بلند در پاسداشت جایگاه این عزیزان است.
وی اظهار امیدواری کرد با هماهنگی ایجاد شده بین دستگاه‌ها خدمات‌دهی به قشر سالمند به بهترین شکل ممکن انجام شود.
با کارت منزلت زیرساخت مناسبی برای خدمات دهی به سالمندان ایجاده شده است.
‏معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در آیین رونمایی کارت منزلت سالمندی، گفت: با رونمایی از کارت منزلت زیرساخت مناسبی برای خدمات دهی به سالمندان ایجاد شده است.
دکتر عبدالرسول همتی در مراسم رونمایی از کارت منزلت سالمندان بیان داشت: در حال حاضر ۱۱ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که این رقم در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب به ۱۵ و ۲۵ درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی برای خدمات دهی به جمعیت سالمند تدارک دیده نشده بود، افزود: رونمایی از کارت منزلت سالمندان باعث ایجاد زیرساخت‌های مناسبی در خدمات‌دهی به این قشر می‌شود و اگر چنین اقدامی صورت نمی‌گرفت با توجه سرعت رشد جمعیت سالمند در ارائه خدمت با غافلگیری مواجه می‌شدیم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان داشت: علاوه بر خدماتی نظیر بهداشت دهان و دندان، خدمات مشاوره‌ای و موارد مربوط به فشار و قند خون، این مجموعه آمادگی دارد در دیگر زمینه‌ها نیز خدمات پزشکی خود را فراتر از موارد مورد تفاهم ارائه کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9114

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.