• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

جهش تولید نیازمند مهارت‌آموزی امکان‌پذیر است

  • کد خبر : 90876
  • 01 فروردین 1403 - 17:00
جهش تولید نیازمند مهارت‌آموزی امکان‌پذیر است
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم، بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، اول فروردین در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولان استان و آموزش و پرورش استان گفت: امروزه دانش‌آموزان ما در سطح مهارت‌آموزی وضعیت خوبی ندارند و حتی برخی مهارت‌ها هم که به صورت سنتی وجود داشت رو به فراموشی می‌رود.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم، بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست. لذا باید در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی که مهارت‌آموزی را انجام می‌دهند، فعالیت و برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به سند تحول دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این سند به مسئله مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید اشارات خوبی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: راه تحقق فرمایش رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در آموزش و پرورش از طریق گسترش و توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها انجام‌پذیر است.

فرشید قاسمی گفت: امروزه خانواده‌ها به مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها اعتماد دارند و ما شاهد این هستیم که فرزندان‌شان که دارای رتبه و نمرات بالایی هستند را به هنرستان‌ها روانه می‌کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه ظرفیت هنرستان‌ها در استان و شهر شیراز پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ندارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90876

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.