• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
شهردار کلان‌شهر شیراز در بازدید از بافت تاریخی فرهنگی مطرح کرد؛

لزوم تسهیل شناسایی بافت تاریخی به گردشگران

  • کد خبر : 90762
  • 28 اسفند 1402 - 7:19
لزوم تسهیل شناسایی بافت تاریخی به گردشگران
شهردار شیراز در بازدید از بافت تاریخی فرهنگی در آستانه نوروز ۱۴۰۳ گفت: وظیفه همه ما حفظ، نگهداری و شناسایی آثار بافت تاریخی و معرفی آن‌ها به شهروندان، زائران و گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی ضمن آمادگی شهرداری برای میزبانی مسافرین و زائرینی که وارد شهر شیراز می‌شوند، اظهار داشت: قدردان همه افرادی هستم که تلاش کردند تا در این ایام فضای شهر برای پیشواز نوروز باستانی و میزبانی از گردشگران و زائرین سومین حرم اهل‌بیت (ع) آماده باشد.

وی با اشاره به اینکه شیراز همچون گنجی است که بخشی از آن آشکار و بخش زیادی از آن پنهان است، افزود: وظیفه ما شناسایی تمام آثار آن به گردشگران داخلی و خارجی است.

شهردار شیراز با اشاره به پایتختی این کلان‌شهر در چند دوره سیاسی ایران اضافه کرد: مجموعه زندیه ازجمله آثار و بناهایی است که از دوران زندیه به‌جای مانده می‌توان به مسجد، حمام و آب‌انبار وکیل اشاره کرد و وظیفه همه ما حفظ، نگهداری و شناسایی این آثار و معرفی آن‌ها به تمام شهروندان، زائران و گردشگران داخلی و خارجی است. همچنین هم‌اکنون شهرداری شیراز، احیای فاز اول میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه را در دست انجام دارد.

اسدی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در محدوده بافت تاریخی فرهنگی به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ گفت: برپایی دالان نور و راه‌اندازی سیستم صوت میدانی در اطراف محوطه ارگ کریم‌خان و بازسازی نقاشی‌های دیواری و نورپردازی زیرگذر زند ازجمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: امیدواریم که امسال هم مثل سال‌های گذشته بتوانیم میزبان خوبی برای تمام مسافرین که وارد شهر شیراز می‌شوند باشیم، رضایتمندی حداکثر را ایجاد کنیم و خاطرات خوبی را برای همه‌کسانی که وارد شهر شیراز می‌شوند رقم بزنیم.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90762

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.