• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ؛

بیش از ۱۰۰هزار مورد مثبت شناسایی شده از آغاز شیوع کرونا تا کنون در فارس

  • کد خبر : 9025
  • 17 آبان 1399 - 17:39
بیش از ۱۰۰هزار مورد مثبت شناسایی شده از آغاز شیوع کرونا تا کنون در فارس
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در یکصد و نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از انجام بیشترین تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مقایسه با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با قدردانی از کادر بهداشت و درمان به ویژه کارکنان درگیر با کرونا، افزود: آمار موارد مثبت شناسایی شده در فارس از یکصد هزار مورد فرا تر رفته است.

او چند روز گذشته را از تلخ ترین روزهای این بحران طی ماه های گذشته تا کنون برشمرد و عنوان کرد: تلاشگران عرصه سلامت از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون از جان خود گذشته و نه تنها به مراجعان و مبتلایان استان، بلکه به مردم استان های مجاور نیز خدمت رسانی کردند.

دکتر لطفی با این هشدار که با افزایش روند مبتلایان و جانباختگان در استان و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی، بیمارستان ها و مراکز درمانی مرجع، با بحران جدی مواجه می شوند، افزود: همه باید برای پیشگیری از مواجه شدن با بحران جدید تلاش کرده و توصیه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در تجمعات را رعایت کنیم.

او ضمن پیگیری نمونه گیری های انجام شده طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

دکتر «علیرضا شکیبا» رئیس اداره رادیولوژی دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که در ارتباط با آمار سی تی اسکن های انجام شده در مراکز درمانی و بیمارستان های شیراز در هفت ماهه نخست سال جاری، گزارشی ارایه داد.

یکصد و نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، هفدهم آبان، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9025

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.