• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

پلکان‌های چوبی تخت جمشید تعویض می‌شوند

  • کد خبر : 90029
  • 19 اسفند 1402 - 15:54
پلکان‌های چوبی تخت جمشید تعویض می‌شوند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از انجام عملیات مرمت و بهسازی تخت جمشید برای میزبانی ایام نوروز خبر داد و گفت: ازجمله اقدامات تعویض پلکان‌های چوبی بعد از ۱۸ سال و همچنین تعویض شیشه‌های محافظ آسیب دیده و نوسازی سرویس‌های بهداشتی است.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۹ اسفندماه در بازدید از عملیات بهسازی مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید با همکاری و مشارکت سازمان برنامه و بودجه و اراده کل راهداری استان رو به اتمام است و تا قبل از تعطیلات عید نوروز تمامی اقدامات لازم در این مکان پربازدید برای گردشگران و مسافران انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیشه‌های محافظ آثار که آسیب دیده بودند، تعویض شدند و نوسازی پلکان چوبی این مجموعه جهانی آغاز شده است، افزود: پلکان چوبی در این مجموعه جهانی پس از ۱۸ سال در حال تعویض هستند و سرویس‌های بهداشتی تخت جمشید تا قبل از عید تعویض و نوسازی اساسی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین پاکسازی محیطی و نظم دهی مجموعه را از دیگر فعالیت‌ها عنوان  و اضافه کرد: بی‌تردید در نوروز ۱۴۰۳ گردشگران ورودی به  مجموعه جهانی تخت جمشید تفاوت‌ها را احساس خواهند کرد.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه بازارچه‌های  نوروزی تخت جمشید در حال ساماندهی هستند، افزود: در نوروز ۱۴۰۳ بازارچه تخصصی صنایع دستی را در مجموعه خواهیم داشت و در کنار این بازارچه‌ها تعداد محدودی فضا برای تامین نیازهای اولیه و اساسی گردشگران مثل آب معدنی، نان محلی، چای و اغذیه خواهیم داشت و راه  برای راه‌اندازی بازارچه‌هایی که در شان یک اثر تاریخی  نیست، بسته می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازارچه تخصصی صنایع دستی با ۳۰ غرفه برپا می‌شود و هنرمندان در این غرفه ها به تولید مستقیم محصولات می‌پردازند تا گردشگران نوروزی از نزدیک به نحوه تولید محصولات آشنا شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90029

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.