• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۲  استان فارس تجلیل شدند

  • کد خبر : 89916
  • 16 اسفند 1402 - 20:07
صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۲  استان فارس تجلیل شدند
در بیست و هفتمین آیین بزرگداشت روز ملی صادرات از ۳۶ صادرکننده در بخش‌های مختلف در سال ۱۴۰۲ استان فارس تجلیل به عمل آمد.

بیست و هفتمین آیین بزرگداشت روز ملی صادرات بعدازظهر امروز، ۱۶ اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان و فعالان اقتصادی در سالن جلسات اتاق بازرگانی فارس در شیراز برگزار شد.

در این مراسم از ۳۶ صادرکننده در بخش‌های صادرکننده نمونه ملی، صادرکنندگان نمونه استانی و صادرکنندگان شایسته تقدیر استان فارس در سال ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به روند انتخاب صادرکننده نمونه گفت:‌ ۶۸ شرکت ابتدا در سامانه https://www.tpoexporters.tpo.ir ثبت‌نام  و سپس فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه بر اساس معیارها و شاخص‌های مندرج در سامانه توسط کمیته ارزیابی متشکل از استانداری فارس، اداره‌کل گمرکات، اداره‌کل میراث فرهنگی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل امور مالیاتی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، خانه صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری انجام شد.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه در نهایت ۲۰ شرکت به‌عنوان منتخب استانی  و ۱۳ واحد به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند، افزود: این در حالی است که در مراسم علاوه بر واحدهای منتخب از ۳ واحد نمونه ملی هم که در ۲۹ مهرماه سال جاری لوح و سپاس  منتخب ملی دریافت کرده بودند از  جمله شرکت مجتمع فولاد آلیاژی پاسارگاد، شرکت فرآورده‌های لبنی رامک و سیمان لامرد نیز تقدیر به عمل آمد.

وی با تصریح این که کشورهای هدف صادراتی استان فارس نیز  عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، پاکستان، ویتنام، آلمان، ترکیه، روسیه، هند، اندونزی و قطر بوده است، گفت: توسعه فعالیت‌های صادراتی سبب کاهش بیکاری، افزایش اشتغال، ارتقای توان رقابت با کشورهای قدرتمند در فعالیت‌های تجاری و تولیدی و رفع معضلات اجتماعی می‌شود.

ایزدی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان بر اساس اولویت و مزیت صادراتی عبارتند از: کود اوره، محصولات فولادی، کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی، پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان و کلینگر، صنایع الکترونیک، انواع میوه و تره بار، خرما، انجیر، رب گوجه فرنگی، قیر و صنایع غذایی که هر کدام در سطح بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی دارای جایگاه خاص است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89916

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.