• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0
مدیرکل استاندارد فارس؛

تشدید کنترل و بازرسی‌های عیدانه استاندارد در فارس

  • کد خبر : 89908
  • 16 اسفند 1402 - 17:47
تشدید کنترل و بازرسی‌های عیدانه استاندارد در فارس
مدیرکل استاندارد فارس گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل خریدهای نوروزی نظارت بازرسان استاندارد فارس بر مراکز عرضه و فروش کالا شدت می‌گیرد.

محمدمهدی رزمجو امروز، ۱۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران در شیراز با اعلام این مطلب گفت: طرح نظارتی ویژه بازرسان اداره‌کل استاندارد فارس که از ۱۵ اسفندماه شروع  شده تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان فارس و ورود مسافران نوروزی به استان و در نتیجه عرضه کالا و ارائه خدمات در حجم وسیع‌تری از سایر اوقات سال برای حفاظت و صیانت از سلامت و ایمنی شهروندان، بازرسان استاندارد بر اساس یک طرح ویژه نظارتی، بازرسی‌های خود را در مراکز عرضه و ارائه خدمات شدت می‌بخشند.

رزمجو گفت: مهم‌ترین کالاهایی که در این مدت با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند شامل لوازم یدکی خودرو، روغن موتور ، فیلتر خودرو و وسایل شهربازی، اقلام خوراکی، شیرینی و فرآورده‌های گوشتی است.

مدیرکل استاندارد فارس بیان کرد: در این ایام پمپ بنزین‌ها از جمله در مسیرهای ورودی به شهرهای استان مورد آزمون قرار می‌گیرد و همچنین ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه میوه فروشی‌ها و سایر اقلام توزیعی در ایام عید، در خصوص کالیبره بودن مورد کنترل قرار می‌گیرند.

وی از بازرسی از مواد غذایی عرضه شده در رستوران‌ها و همچنین خدمات هتل‌های استان به منظور اطمینان از استاندارد بودن اقلام مشمول استاندارد اجباری مورد مصرف در این مراکز به ویژه نوشیدنی‌ها، لبنیات و فرآورده‌های گوشتی و روغن خبر داد.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین از مردم خواست از خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در کنار جاده‌ها و در معرض نور آفتاب عرضه می‌شوند، جدا خودداری کنند.

رزمجو با اشاره به اینکه حتی اگر نوشیدنی‌ها علامت استاندارد داشته باشند ولی در معرض نور آفتاب قرار گرفته و یا لبنیات در شرایط غیر استاندارد نگه‌داری شوند، سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازند، از مردم خواست اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری و به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی زیر آن دقت کنند.

وی از هماهنگی با سایر دستگاه‌ها به منظور انجام گشت مشترک به ویژه اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف خبر داد و گفت: در این زمینه استانداردهای مورد استفاده در زمینه گردشگری به ویژه هتل‌داری به اداره گردشگری و میراث فرهنگی، جامعه هتل‌داران، شهرداری‌ها و معاونت گردشگری و زیارتی استانداری و اداره راهداری و حمل نقل استان فارس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رزمجو، سلامت و ایمنی مردم را اولویت اصلی برنامه نظارتی اداره‌کل استاندارد فارس اعلام کرد و به عرضه‌کنندگان کالاهای غیر استاندارد و فاقد نشان و فاقد آدرس معتبر و همچنین کالاهایی که تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده است،‌ هشدار داد.

مدیرکل استاندارد فارس اظهار کرد: بازرسان استاندارد در حین بازرسی و نظارت در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد ضمن توقیف کالا پرونده متخلفین را به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.

انتهای پیام

۱۱۴

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89908

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.