• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

از اهتمام به پرداخت مطالبات پیمانکاران تا برپایی کمپ‌های نوروزی

  • کد خبر : 89884
  • 16 اسفند 1402 - 12:14
از اهتمام به پرداخت مطالبات پیمانکاران تا برپایی کمپ‌های نوروزی
شهردار منطقه ۷ شیراز در تشریح فعالیت‌ها و خدمات این منطقه از اهتمام و تلاش برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و بدهی‌های شهرداری و همچنین راه‌اندازی گشت‌های هم‌پوشان برای نظارت جهت کشت غیرمجاز در حریم‌ها خبر داد.

علی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، از برنامه‌ریزی‌های همه جانبه و منسجم به منظور پیشبرد پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، توسعه فضای سبز و سایر نیازهای منطقه خبر داد و افزود: برخی از مشکلاتی که توسط شهروندان در میزهای خدمت مطرح می‌شود، قابل رسیدگی فوری است و شماری دیگر که رسیدگی به آن‌ها زمان‌بر است، در دستور کار رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات شهروندان اصلی‌ترین دغدغه مدیریت شهری است، بیان کرد: پاسخگویی بدون واسطه به مردم نقش ارزنده‌ای در پیشبرد امور و افزایش رضایت‌مندی جامعه دارد و بر این اساس در بازدیدهای میدانی، میزهای خدمت و ملاقات‌های عمومی پاسخگوی مطالبات مردمی هستیم.

شهردار منطقه ۷ شیراز از یاوران شورا به عنوان بازوان توانمند مدیریت شهری در برقراری ارتباط با جامعه یاد کرد و افزود: به موازات ملاقات‌های مردمی، جلسات منظمی با نمایندگان مردم در محلات به منظور شناسایی نیازها و برطرف‌سازی چالش‌های شهری برگزار می‌شود.

امینی با یادآوری این موضوع که شهردار کلان‌شهر شیراز تأکید دوچندانی بر مردم‌مداری دارد، اظهار کرد: شهردار شیراز تأکید ویژه‌ای بر پرداخت مطالبات پیمانکاران و کاهش بدهی‌های شهرداری داشته و در این حوزه تمهیدات موثری در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری رویدادهای شهروند محور به منظور ارتقای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی به موازات عملیات‌های عمرانی و شهرسازی در جلب رضایتمندی جامعه و ارائه خدمات به شهروندان نقش دارند و با برگزاری برنامه‌های متنوع و اعطای جوایز به شهروندان به دنبال افزایش نشاط عمومی هستیم.

شهردار منطقه ۷ شیراز اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف آیین‌های مناسبتی و برنامه‌های متنوعی در سطح منطقه اجرایی می‌شود که با استقبال گسترده و پرشور شهروندان روبه‌رو شده است.

تقویت فرهنگسراها

امینی از تقویت فرهنگسراها و خانه‌های محله خبر داد و افزود: منطقه ۷ شیراز در زمره مناطق محروم و کم برخورداری قرار می‌گیرد که نیاز به رسیدگی ویژه داشته و بر همین اساس برنامه‌های متنوعی در حوزه گسترش زیرساخت‌ها و نشاط‌ افزایی شهروندان در سطح محلات اجرا می‌شود.

وی، رویکرد این مجموعه را هم‌افزایی و بهره‌مندی از توانمندی سایر دستگاه‌ها اعلام کرد و گفت: با همکاری هیئت‌های ورزشی در تلاش هستیم تا برنامه‌های متنوعی را در حوزه ورزش و سرگرمی برگزار کرده و نقش موثری در رشد سرانه سلامت و شادابی جامعه ایفا کنیم.

شهردار منطقه ۷ شیراز از تلاش برای ارتقای سرانه خدمات شهری در سطح این منطقه خبر داد و افزود: امیدواریم در پرتو این تلاش‌ها کیفیت زندگی شهروندان ارتقا یابد.

امینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام مدیریت شهری شیراز بر محرومیت‌زدایی گفت: بر اساس نیازسنجی‌هایی که در منطقه احصا شد، تدابیر لازم برای اجرای گسترده نهضت آسفالت در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه پیشتاز هستیم.

آسفالت معابر خاکی مناطق روستایی

وی در این رابطه افزود: این منطقه به دلیل وسعت زیاد و همچنین الحاق روستا به منطقه معابر خاکی بسیار زیادی داشت که با توجه به دستور شهردار کلانشهر شیراز، برنامه‌ریزی آسفالت معابر خاکی در اولویت قرار گرفت و بیشتر معابر در سطح منطقه زیرسازی و آسفالت آن انجام شده است.

امینی با اشاره به حریم پهناور منطقه ۷ و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در این محور گفت: تلاش‌های زیادی برای گسترش زیرساخت‌های شهری در این مناطق صورت گرفته و در کنار نظارت‌های شبانه‌روزی که اعمال می‌شود، به مشارکت‌های مردمی و قانون‌مداری شهروندان نیاز مبرمی داریم.

شهردار منطقه ۷ شیراز در ادامه از راه‌اندازی گشت‌های هم‌پوشان برای افزایش نظارت خبر داد و افزود: با هم‌افزایی جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها می‌کوشیم تا از آسیب‌هایی نظیر کشت غیرمجاز در حریم‌ها پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در حوزه عمرانی و خدمات شهری خواهیم بود، اظهار کرد: در بهمن‌ماه سال جاری بزرگراه شهید استوار به عنوان پروژه‌ای بزرگ مقیاس و فرامنطقه‌ای به بهره‌برداری رسید که نقش ارزنده‌ای در تسهیل ترافیک، ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و ایمن‌سازی محور شرقی شیراز ایفا می‌کند.

به گفته شهردار منطقه ۷ شیراز با بهره‌برداری از پروژه شهید استوار شاهد عبور و مرور روان مسافران نوروزی در ایام تعطیلات سال نو هستیم.

بهره‌برداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری

امینی، تمرکز بر رویکرد جذب سرمایه را به عنوان یکی از سیاست‌های مهم منطقه برشمرد و اظهار کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزنده‌ای در سطح منطقه ۷ وجود دارد که برخی از آن‌ها در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار منطقه ۷ شیراز، ارمغان این پروژه‌ها را تولید ثروت برای شهروندان و ایجاد ارزش افزوده برای منطقه یاد کرد و افزود: با اجرایی‌سازی پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری گام‌های موثری در حوزه محرومیت‌زدایی و ایجاد ارزش افزوده برای شهروندان بر می‌داریم.

وی با اشاره به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز افزود: در سطح شهرداری منطقه ۷ شیراز تعداد سه کمپ نوروزی برای ارائه خدمات به مسافران برپا خواهد شد. همچنین در سایت خرمشکوه پذیرای مسافران نوروزی هستیم و با راه‌اندازی موکب‌های مختلف از شهروندان در زمان افطار پذیرایی می‌کنیم.

امینی از تلاش برای بهبود چشم‌انداز شهری خبر داد و افزود: در کنار رنگ‌آمیزی جداول، گلکاری معابر، رنگ‌آمیزی دیوارها و جداول، چندین المان زیبا در نقاط مختلف منطقه جانمایی شده است.

وی اظهار کرد: سرانه فضای سبز منطقه ۷ در میان مناطق شیراز از جایگاه بالایی برخوردار است و در تلاش هستیم تا به موازات حفظ و نگه‌داری از آن‌ها گام‌های موثری در زمینه گسترش فضای سبز و پوشش‌های گیاهی مناسب با اقلیم برداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89884

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.