• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در فارس / مردم مراقب باد شدید باشند

  • کد خبر : 89816
  • 14 اسفند 1402 - 15:25
پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در فارس / مردم مراقب باد شدید باشند
مدیرکل هواشناسی فارس از فعالیت یک سامانه بارشی امروز و فردا در مناطقی از این استان خبر داد و گفت: این سامانه در مناطق سردسیر با بارش برف همراه خواهد شد.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس از فعالیت سامانه بارشی امروز (۱۴ اسفند ماه) و فردا در استان فارس خبر داد و گفت: این سامانه بارشی در مناطق شمال، شمال غرب و مرکزی باعث بارش‌های پراکنده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در مناطق سردسیر مانند اقلید و غرب آباده باعث برف خواهد شد، اظهار کرد: سامانه یادشده امروز در مناطق شمال غرب به‌ویژه سپیدان، رستم، ممسنی، کوهچنار و کازرون موجب بارش رگبارهای پراکنده خواهد شد. این سامانه تا اوایل صبح فردا در مناطق سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی فعال خواهد بود و در شیراز هم احتمالاً تا اواخر امروز موجب رگبار پراکنده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی فارس با یادآوری اینکه این سامانه، بارش کمی دارد، گفت: با توجه به اینکه در مناطق آباده و اقلید برف داریم احتمال برف هم در آزادراه شیراز ـ اصفهان وجود دارد. بنابراین از مسافرانی که در این مسیر تردد می‌کنند، درخواست داریم مسائل ایمنی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: همزمان با عبور این سامانه به‌ویژه در اواخر وقت امروز، وزش باد شدید در مناطق شمالی و شرقی استان به‌ویژه در شهرستان‌های آباده، خرم‌بید، ارسنجان، اقلید، بوانات، پاسارگاد، سرچهان، نی‌ریز و استهبان خواهیم داشت که می‌تواند باعث شکستن درختان شود. مردم مراقب باشند و تلاش کنند از نزدیک شدن به دیوارهای شکسته و تابلوهای تبلیغاتی و درخت‌های کهنسال دوری کنند.

حقیقی با بیان اینکه در برخی مناطق جنوبی استان هم احتمالاً رگبارهایی داشته باشیم، افزود: امروز صبح، دشت نمدان با منفی یک درجه زیر صفر سردترین و کورده خنج با ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان فارس بودند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89816

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.