• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

برف و باران مشکلی برای فارس ایجاد نکرد/ اعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع غیرضرور

  • کد خبر : 89217
  • 09 اسفند 1402 - 21:30
برف و باران مشکلی برای فارس ایجاد نکرد/ اعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع غیرضرور
مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از صبح امروز، ۹ اسفندماه در این استان گفت: بارش برف و باران به دلیل فعالیت این سامانه در استان مشکلی ایجاد نکرده است.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با بیان اینکه در استان فارس هیچ مشکلی به لحاظ بارش برف یا باران وجود ندارد، گفت: امروز، ۹ اسفندماه شاهد بارش برف در نقاطی مانند سپیدان، فیروزآباد و اطراف شیراز بودیم که به دلیل اینکه میزان بارش برف بسیار کم بود، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف استان فارس اظهار کرد: در این زمینه هم هیچ مشکلی به لحاظ آبگرفتگی در سطح استان وجود ندارد.

غلامی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام مسیرها و جاده‌های استان فارس باز بوده و تردد در آن‌ها روان است، گفت:‌ بارش‌ها در زمان طولانی انجام شده است به همین دلیل مشکل خاصی در استان فارس وجود ندارد.

مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس با اشاره به کاهش دمای هوا نیز افزود:‌ بعد از عبور این سامانه و از امشب بناست که دمای هوا در استان فارس کاهش یابد که به همین دلیل هشدارهای لازم از طریق هواشناسی به خصوص به کشاورزان و باغداران داده شده است اما در نهایت جهادکشاورزی بعداً ارزیابی خود را در خصوص آخرین وضعیت خسارت احتمالی سرما به محصولات کشاورزی را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توده هوای سرد کل کشور را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: این مسئله باعث شده است که مقداری افت فشار گاز در کشور داشته باشیم و در همین راستا در جلسه ستاد بحران استانداری فارس بنا بر این شد تا در مصرف گاز صنایع غیرضروری و فعالیت‌هایی نظیر کوره‌های آجرپزی، سیستم گرمایشی استخرها، گرماتاب‌های اغذیه‌فروشی‌ها و غیره محدود شود.

غلامی ادامه داد: در همین راستا از دیشب مصرف این صنایع در استان به ۵۰ درصد کاهش یافت و امروز کلاً قطع شد به عنوان مثال امروز گاز شرکت پتروشیمی شیراز قطع شد که این کار را برای اینکه گاز هموطنانمان در سایر نقاط کشور دچار افت فشار یا قطعی نشود، انجام دادیم که بحمد الهی تاکنون چیزی تحت عنوان قطعی فشار گاز نداشته‌ایم.

مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس با تأکید بر اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت تمام کارها و فعالیت‌هاست، گفت: این محدودیت‌ها فعلاً تا روز شنبه ادامه دارد اما شاید زودتر تمام شد و همه چیز بستگی به شرایط آب و هوایی دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89217

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.