• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی فارس؛

تأمین سرمایه از طریق کارگزاری‌ها فرصت جدیدی برای تولیدکنندگان است

  • کد خبر : 88904
  • 07 اسفند 1402 - 14:39
تأمین سرمایه از طریق کارگزاری‌ها فرصت جدیدی برای تولیدکنندگان است
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی فارس گفت: تامین سرمایه از طریق کارگزاری‌ها فرصت جدیدی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و دارای مزایا و معایبی است.

نادر طیبی امروز، ۷ اسفندماه در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی بخش کشاورزی که با حضور اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری و نمایندگانی از شرکت‌های کارگزاری در  این اتاق برگزار شد، با بیان اینکه ضروری‌ترین ابزار برای فعال اقتصادی منابع مالی است و درگذشته بانک‌ها تنها تأمین‌کننده مالی بخش خصوصی به شمار می‌رفتند، گفت: در حال حاضر سیاست بانک‌ها به شدت انقباضی است و به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری محدود شده است.

وی با بررسی راه‌های تأمین سرمایه از طریق کارگزاری‌ها اظهار کرد: یکی از مزایای این نوع سرمایه‌گذاری پایین‌تر بودن نرخ سود نسبت به نرخ تورم است که البته این مسئله توجیهی است برای تورم‌های بالا.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: نکته دیگر این که سازمان امور مالیاتی با این توضیح که چون تولیدکننده توانسته تسهیلاتی با سود بالا دریافت کند، نشان دهنده سود عملیاتی بالای تولیدکننده است و می تواند مالیات بیشتری پرداخت کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دریافت تسهیلات از طریق بانک‌ها پیچ و خم بسیاری دارد و حتی ممکن است در نهایت تسهیلات پرداخت نشود، در کارگزاری با توجه به بروکراسی کمتر، دستیابی به منابع مالی آسان‌تر است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی فارس اظهار کرد: متأسفانه روش‌های تأمین مالی در استان فارس مغفول مانده و امید است که این ظرفیت‌ها بهتر مورد استفاده گیرد.

طیبی با بیان اینکه از ظرفیت روش‌های تأمین مالی در استان تهران حدود ۶۷ درصد و سایر استان‌ها ۳۳ درصد بهره‌مند شدند تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی در استان به تامین مالی بنگاه‌های مولد کمک کرد که در این زمینه اتاق بازرگانی فارس آماده همکاری است.

در ادامه این نشست عبدالله دریابر، معاون یکی از شرکت‌ها نیز گفت: کانال‌های تأمین مالی برای سرمایه در گردش، طرح‌های توسعه‌ای و خرید مواد اولیه و تجهیزات تقریبا مشخص است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی فارس افزود: فعالان اقتصادی در بیشتر مواقع به سراغ بانک‌ها می‌روند و این در حالی است که تامین سرمایه از روش‌های دیگر در واقع مکمل تامین مالی بانکی است.

دریابر اظهار کرد: بازار سرمایه، آورده منابع سهامداران و فاینانس روش‌های تأمین مالی سرمایه است و باید به این نکته توجه داشت که بازار سرمایه صرفا خرید و فروش سهام نیست بلکه از طریق ابزارهای مالی از کانال بازار سرمایه نیز می‌توان تامین مالی انجام داد که کارگزاری‌ها نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش بدهی بازار سرمایه ۱۱ درصد کل تامین منابع مالی کشور را به خود اختصاص داده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ درصد خواهد شد.

دریابر با بیان اینکه استان فارس باید نقش پررنگ‌تری برای استفاده از این روش تأمین مالی ایفا کند، افزود: حدود ۱۴ روش تأمین مالی در بازار سرمایه وجود دارد که این روش‌ها برای تکمیل سریع پروژه‌های نیمه تمام حائز اهمیت است.

همچنین در این نشست سلیمانی، مشاور استاندار فارس هم گفت: برای ورود به فعالیت اقتصادی ۳ رکن اساسی مشاوره حقوقی، مشاوره تامین منابع انسانی و مشاوره تامین مالی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88904

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.