• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس؛

برگزاری همایش ضرورت دریافت “QR-Code” در بیضا

  • کد خبر : 88587
  • 02 اسفند 1402 - 9:53
برگزاری همایش ضرورت دریافت “QR-Code” در بیضا
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از برگزاری همایش یکروزه "ضرورت دريافت QR-Code (كد ارتقاء سلامت) محصولات كشاورزي جهت صادرات و فروش در ميادين میوه و تره بار و همچنین ضرورت شناسنامه دار كردن باغ ها" در شهرستان بیضا خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، محمدجواد احمدی صبح روز دوشنبه سی ام بهمن ماه در حاشیه این همایش گفت: با توجه به بحران آب و اهمیت تامین امنیت غذایی کشور، گلخانه‌ها با ایجاد فضا و شرایط کاملا مطلوب برای رشد محصولات کشاورزی می توانند سهم بسزایی در افزایش بهره وری اراضی، نهاده های تولید، ایجاد اشتغال مولد و ارزآوری ایفاء کنند.

احمدی با اشاره به اینکه در گلخانه امکان کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری ها و آفات نسبت به فضای آزاد آسان تر است افزود: با کاهش میزان مصرف سموم در گلخانه، محیط زیست نیز از تاثیرات مخرب سموم شیمیایی مورد استفاده در روش کشت روباز و سنتی در امان می ماند و این شرایط موجب تسهیل شرایط اخذ شناسه محصول QR-Code خواهد شد.

او توضیح داد: تولید در محیط های گلخانه‌ای باید با تولید محصولات در فضای باز رقابت پذیر باشد تا بتوانیم کشت محصولات را از مزارع به زیر پوشش گلخانه منتقل کنیم که این امر موجب افزایش تولید و دریافت شناسه محصول QR-Code خواهد شد و بهره برداران برای صادرات و فروش دچار مشکل نخواهند شد.

وی با بیان اینکه ما می توانیم دانش ساخت و تجهیز گلخانه را در اختیار دیگر کشورها دیگر قرار ‌دهیم تصریح کرد: در ساخت تخصصی گلخانه ها باید از ظرفیت علوم مهندسی کشاورزی برای افزایش بهره وری و ارتقای مقاومت سازه های گلخانه ای استفاده کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به دلیل صرفه‌جویی بالا در مصرف آب، در اولویت سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88587

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.