• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

شاعران پیام‌رسانان انقلاب اسلامی هستند

  • کد خبر : 88385
  • 28 بهمن 1402 - 21:04
شاعران پیام‌رسانان انقلاب اسلامی هستند
مدیرکل دفتر حمایت و نظارت تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، شاعران را از پیشگامان اصلی و پیام‌رسانان انقلاب اسلامی دانست.

محمد کرم‌اللهی امروز، ۲۸ بهمن در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» که در شیراز برگزار شد، از ارسال بیش از ۳ هزار اثر به دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: در بخش بین‌المللی ۱۲ شاعر انتخاب شده و در شب شعر غزه که در راستای این کنگره در شیراز برگزار شد، شرکت کردند.

وی با اشاره به رونمایی کتابی که در این مراسم انجام شد، گفت: کتاب «یاکریمان کرمان» شامل دل‌سروده‌های شاعران ایران در رثای شهدای حادثه تروریستی کرمان با تهیه‌کنندگی هاشم کرونی است که امروز در این مراسم از آن رونمایی شد.

مدیرکل دفتر حمایت و نظارت تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه شعر را رسانه تأثیرگذار در انتقال پیام انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شاعران ما از پیشگامان اصلی و پیام‌رسان انقلاب اسلامی هستند.

کرم‌اللهی با اشاره به جایگاه فارس در شعر و ادبیات ایثار و شهادت گفت: کنگره بین‌المللی شعر ایثار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در استان فارس مهم است که موجب تقویت جریان‌سازی و مردم‌سازی در حوزه مقاومت شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: هیئت داوران این دوره از کنگره از اساتید و شاعران ملی و بین‌المللی نظیر علی داوودی، ناصر فیض، مرتضی حیدری آل کثیر، غلامرضا کافی و محمد مرادی تشکیل شده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه شعر در ترویج فرهنگ اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته سند فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده و در راستای تحقق مفاد آن، اقدامات شاخصی هم انجام شده است اما مجموع این تلاش‌ها به میزانی نبوده که بگوییم جریان فرهنگی ایجاد شده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه بناست با اجرای این سند در زمینه ایثار و شهادت فرهنگسازی شود، افزود: ما مدعی تمدن نوین اسلامی برای جهان هستیم و برای تحقق این مهم کار به فعالیت زیاد در عرصه تولیدات فرهنگی نیازمند هستیم.

وی اظهار کرد: اگر عنصر اصلی شعر را تخیل فرض کنیم، مابقی هنرها میهمان شعر هستند، بنابراین ابتدا باید این تخیل شکل بگیرد و سپس در قالب یک هنر خود را نشان دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نیاز داریم که اساتید عرصه شعر مابقی هنرها را میهمان سفره خود کنند در حالی‌که این ارتباط تاکنون ملموس نبوده است، گفت: باید کنگره‌هایی در دستور برگزاری قرار گیرد که همه هنرمندان را گرد هم بیاورد و این‌گونه جریان‌سازی فرهنگی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88385

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.