• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0

نقش حوزه‌های علمیه در برنامه‌های توسعه قرآنی پر رنگ شود

  • کد خبر : 88371
  • 28 بهمن 1402 - 11:04
نقش حوزه‌های علمیه در برنامه‌های توسعه قرآنی پر رنگ شود
به اعتقاد مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس تا کنون به نقش حوزه در توسعه فرهنگ قرآنی توجه نشده است و خواستار پررنگ‌ شدن این نقش شد.

نشست شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن کریم امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز برگزار شد.

در این نشست مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه حوزه علمیه فارس علاوه بر برگزاری دروس تخصصی، در عرصه تفسیر قران و علوم قرانی نیز فعال است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۵۰ مبلغ در قالب طرح‌های امین، در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی افزود: این فرصت مغتنمی است که نوجوانان را با فضای قران آشنا و از قدرت هدایت‌گری این گنجینه ارزشمند بهره‌مند کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث استفاده از قرآن مستلزم لوازمی است که باید تهیه کنیم، گفت: امیدواریم برنامه‌های شورای توسعه قرآنی بتواند ظرفیت جدیدی را مبنی بر هم افزایی ایجاد کند.

محمودی به رغم تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران در زمینه توسعه قرآنی، گفت: باید به این خلأ مفرط اشاره کنم که از ظرفیت حوزه  که قدمتی بیش از ۱۲٠٠ ساله دارد، به خوبی استفاده نشده است. در شیراز هم حوزه علمیه با قدمت ۸۵٠ ساله ثبت شده و دارای نشان است، اما نقش حوزه را در این برنامه‌ها ندیده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم آنچه که داریم را در طبق اخلاص بگذاریم و خدمتگزار خوبی برای قران و معارف آن باشیم.

همچنین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس نیز در این نشست با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری، گفت: در حوزه عینی‌سازی فرهنگ قران در بستر جامعه، اگر از شیراز به عنوان جغرافیایی که امتحان خودش را در قرون اخیر پس داده است و زمین حاصل‌خیزی به شمار می‌رود، کار را شروع کنیم، قطعا ضریب موفقیت کار در جای جای ایران اسلامی مضاعف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع افزود: استان فارس در این سال‌ها بیش از ۱۲٠ مفسر نامی در رشته‌های مختلف قرآنی در خود جای داده است و از سوی دیگر ظرفیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) یک ظرفیت بسیار گرانقدر است که امکان توسعه فرهنگ قرانی را در جنوب کشور فراهم کرده است و این قطب نورانی، می‌تواند زمینه ساز ترویج فرهنگ قرانی در کشور شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان فارس، سبقه کهنی در فرهنگ قرانی دارد، گفت: مجموعه نخبگانی ما چه در حوزه و چه در دانشگاه، ظرفیت‌هایی ایجاده کرده است که می‌توانیم مساله مرجعیت علمی قران را در استان دنبال کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88371

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.