• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

موانع ایجاد موزه فرش در شیراز برطرف شود

  • کد خبر : 88144
  • 24 بهمن 1402 - 18:04
موانع ایجاد موزه فرش در شیراز برطرف شود
رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس گفت: فرش فارس به عنوان شاخصه فرش عشایری ایران شناخته می‌شود بنابراین با توجه به اینکه شهر شیراز پایتخت فرهنگی است، موانع ایجاد موزه شهر در این شهر باید برطرف و این موزه ایجاد شود.

حمیدرضا ذوالانواری امروز، ۲۴ بهمن در جلسه کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای بخش خصوصی و نمایندگان بخش دولتی برگزار شد، بیان کرد: بحث ایجاد موزه فرش در شیراز از سال‌ها پیش مطرح و در برخی از بخش‌ها اقداماتی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: ایجاد موزه تخصصی فرش و نمایش آثار فاخر هنرمندان استان در این حوزه می‌تواند منجر به جذب گردشگر تخصصی فرش شود و توانمندی و پتانسیل‌های استان نیز در معرض نمایش قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس در خصوص روند اهدایی حدود هزار و ۴۰۰ قطعه فرش و مجسمه‌های استاد پرویز تناولی از بزرگان حوزه فرش و هنر شهر شیراز در سال ۱۳۹۸ افزود: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای مابین شهرداری شیراز و استاد تناولی منعقد شده که بنا شده بود موزه‌ای جهت ارایه آثار فراهم شود اما تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

ذوالانواری با تاکید بر تعیین تکلیف این موضوع و جلوگیری از فرسایش و تخریب آثار فاخر هنری استاد تناولی اظهار کرد: در حال حاضر این تعداد آثار فاخر هنری اهدایی تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی فارس در انبار نگه‌داری می‌شود.

وی با اشاره به نمایشگاه فرش در استان فارس نیز اضافه کرد: ارائه خدمات با کیفیت نمایشگاه‌ها نیازمند همکاری متقابل ارگان‌هاست که ایجاد کمیته‌ای جهت هم‌افزایی بیشتر و جزیره‌ای عمل نکردن حایز اهمیت خواهد بود و امیدواریم با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در کنارهم اقداماتی جهت تعامل و تداوم همکاری‌ها بالاخص در نمایشگاه فرش بیشتر ایجاد شود.

در ادامه این جلسه کارشناس معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی فارس نیز گفت: مطالبه‌گری فعالان حوزه هنر و صنایع دستی در استان حرکتی شایسته در جهت همکاری و اقدامات موثر در استان است و ما در مجموعه میراث فرهنگی استان آمادگی فراهم اوردن مقدمات بازدید و ساماندهی آثار اهدایی استاد تناولی با انجام مکاتبات مرتبط را داریم.

مجید سلیمی افزود: تلاش می‌کنیم تا مقدمات در نظر گرفتن محل مناسب موزه و تجهیز و نحوه نگه‌داری آثار جهت نمایش انجام شود.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس اداره فرش سازمان صمت فارس هم گفت: برنامه عملیاتی فرش استان حدود یک سال و نیم در دست اقدام است و ضرورت آن بر همگان مشخص است.

غلامحسین زنهاری بیان کرد: با توجه ظرفیت‌های فرش استان در گام نخست نیازمند آمار و اطلاعات صحیح هستیم تا بر مبنای آن نقاط ضعف و قدرت، فرصت و تهدیدها شناسایی شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88144

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.