• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس؛

پیشرفت‌ انقلاب اسلامی به دلیل حضور عالمانه مردم است/ مردم‌دار باشیم

  • کد خبر : 87730
  • 21 بهمن 1402 - 20:11
پیشرفت‌ انقلاب اسلامی به دلیل حضور عالمانه مردم است/ مردم‌دار باشیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی برآمده از متن مردم است، گفت: هر جا در انقلاب اسلامی مردم را به صورت دقیق، عالمانه و هدفمند به صحنه آوردیم، پیشرفت کردیم.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۲۱ بهمن در همایش «ایران قوی با مشارکت حداکثری» با حضور سخنگوی دولت، بخشداران، شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان فارس که در شیراز برگزار شد، گفت: برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، امن و با حضور حداکثری مردم آماده می‌شویم.

 وی با اشاره به اهمیت نقش مردم در جمهوری اسلامی اظهار کرد: چیزی که همواره در اندیشه امام و رهبری، کاملا واضح و مبرهن بوده و هست، تکیه بر مردم به عنوان ولی نعمتان و پشتوانه اصلی انقلاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی برآمده از متن مردم، پیروز شده به وسیله مردم، تثبیت یافته به وسیله مردم و استمرار یافته با همین پشتوانه عظیم است، گفت: این روزها کشور ما در مرحله حساسی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است که لازمه آن حضور مردم به عنوان محور اصلی و مرکز ثقل است.

قزلسفلی با تصریح اینکه هر جا در انقلاب اسلامی به مردم اعتماد کردیم، مردم را به صورت دقیق، عالمانه و هدفمند به صحنه آوردیم، پیشرفت کردیم، افزود: دستاوردهای انقلاب در زمینه‌های مختلف، موید این مطلب است که اعتماد به جوانان باعث می‌شود، آن‌ها ایران اسلامی را به قله‌های رفیع برسانند.

وی بیان کرد: برعکس در جایی که بستر لازم برای حضور مردم به وجود نیامد، درجا زدیم به عنوان مثال در حوزه اقتصادی که هنوز نتوانسته‌ایم آنقدرها پیشروی به جلو داشته باشیم، یک دلیل اصلی آن همین بهره نبردن از حضور مردم بوده است.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: به اندازه لازم از ظرفیت جوانان بهره نگرفته‌ایم. جوانانی که در حوزه‌های اقتصادی پر از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه هستند البته که این دولت، بستر لازم را برای ورودشان فراهم کرده  است اما هنوز هم موانعی وجود دارد. موانعی مثل نظام بانکی که جوانان ما را پشت سدی نگه می‌دارد و اجازه حرکت به آن‌ها نمی‌دهد.

قزلسفلی با بیان اینکه امروز در روستاها و شهرهای ما جوانان زیادی هستند که آمادگی ورود به صحنه در حوزه اقتصاد دارند، افزود: یکی از کارهایی که این دولت توانست بعد از سال‌ها انجام دهد و فضای این بستر را قدری باز کند، راه‌اندازی سامانه کسب و کار بود. جایی که جوانان ما پشت فرآیندهای طولانی معطل می‌ماندند، اما حالا این فضا باز شده است. البته هنوز برخی موانع وجود دارد.

وی همچنین با تصریح اینکه در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، جوانان عزیز ما در یک دهه گذشته خیلی پیشرفت کردند، گفت: تا سال ۸۸ این حاکمیت بود که از نظام خودش دفاع می‌کرد ولی بعد از ۸۸ این مردم و جوانان ما هستند که با چنگ و دندان در حال دفاع از نظامشان هستند.

قزلسفلی یادآور شد: جشنواره فیلم عمار یکی از جاهایی است که جوانان خودشان را در دفاع از نظام اسلامی نشان داده‌اند و در همین جشنواره فجر امسال هم می‌بینیم که چندین فیلم درباره قهرمانان دفاع مقدس ماست. این نشان می‌دهد که با بسترسازی این دولت، اتفاقات خوبی رخ داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، یکی از مهم‌ترین اضلاع دولت سیزدهم را مردم‌گرایی عنوان کرد و افزود: در معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری از فصل تابستان، مسیری را تعریف کردیم و با تدابیر استاندار، تلاش کردیم برای رصد معضلات در جای جای استان، مشکلاتی که سال‌ها بر زمین مانده بود، احصا کنیم.

وی راه‌اندازی کاروان‌های خدمت در سطح استان فارس را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت: در این طرح و کاروان‌ها مسئولان اعم از فرمانداران و بخشداران در روستاها و بخش‌ها حضور می‌یابند و از هفته دولت امسال به بعد دیگر فرمانداران منتظر رجوع مردم نیستند بلکه خودشان همواره تلاش می‌کنند تا در دسترس مردم باشند.

قزلسفلی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم شعار مردم‌گرایی را به درستی نهادینه کنیم، تلاش کردیم هم برای استاندار و هم برای فرمانداران، ظرفیتی تحت عنوان «پای حرف مردم» به وجود بیاوریم و در این راستا اقشاری که کمتر دیده شده بودند را احصا کردیم و قبل از سفر دولت به فارس، کار را شروع کردیم.

وی گفت: امروز به صورت هفتگی در برنامه‌های استاندار و فرمانداران فارس، نشست با اقشار مختلف که کمتر دسترسی به مجموعه‌های دولتی داشته‌اند، برگزار شده و برنامه و اقداماتی که لازم است، برای رفع اقشار مختلف تعریف می‌شود. این موضوع به یک برنامه مداوم تبدیل شده است.

معاون استاندار فارس با تأکید بر اینکه اگر مردم‌یار نیستیم، لااقل باید مردم‌دار باشیم و هوای مردم را داشته باشیم، گفت: امام همه چیز را در مردم خلاصه می‌کرد. امروز لازم است به الگوی مدیریتی دفاع مقدس برگردیم. همانطور که هر کسی وارد جبهه می‌شد، نقش خود را پیدا می‌کرد. امام این بستر را به وجود آورده بود اما متاسفانه این الگو در همان دفاع مقدس باقی ماند. حتی در برهه‌هایی، مردم نامحرم شدند. با ایجاد شرکت‌های خصولتی مردم را کنار گذاشتند، اما این دولت آمده است که انقلاب اسلامی را به مردم برگرداند و در ریل خودش قرار دهد، بنابراین دهیاران و بخشداران و شوراهای شهر و روستا که لبه جلویی منطقه نبرد هستند و مقدم‌ترین عنصر دولت برای خدمت‌رسانی به شمار می‌روند، باید با مردم خوب گفت‌وگو کنند و پای صحبت مردم بنشینند.

وی با بیان اینکه بهترین الگو برای مردمی‌سازی حمکرانی، دهیاران هستند که می‌توانند آرمان انقلاب اسلامی را به صورت عملیاتی جامه عمل بپوشانند، افزود: مردم علی‌رغم همه مشکلات، پشت نظامشان هستند و در ۲۲ بهمن هم بار دیگر این را ثابت خواهند کرد اما ما باید ببینیم در کجای تاریخ و هندسه نظام اسلامی قرار داریم.

معاون استاندار فارس تأکید کرد: مرکز خدمت‌رسانی، دهیاران و بخشداران هستند که می‌توانند انتخاب کنند که عامل خوشنامی نظام باشند لذا باید این موهبت را قدر دانست.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=87730

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.