• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

معارف دین باید وجود انسان متجلی شود

  • کد خبر : 87487
  • 18 بهمن 1402 - 23:15
معارف دین باید وجود انسان متجلی شود
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: معارف دین باید در وجود انسان متجلی شود و به ظاهر و سخندانی نیست.

همزمان با دهه فجر و در آستانه عید سعید مبعث، مراسم جشنی بدین مناسبت‌ها امروز، ۱۸ بهمن در جهاددانشگاهی فارس برگزار شد.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به اجرای معارف اسلامی در عمل تأکید کرد: معارف دین باید در وجود انسان متجلی شود و به ظاهر و سخندانی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی با طرح این سئوال که مبعث چیست و چه زمانی در درون انسان رخ  می‌دهد، گفت: برای برخی‌ها مبعث در درونشان متجلی می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم معجزه جاوید پیامبر(ص) است که خود چند قسم است، لغت آن برای عوام است، اشارات آن مربوط به خواص و حقیقت آن مربوط به اولیاست، گفت:‌ امروز حقیقتاً در طوفان نوح عالم‌گیر کرده‌ایم اما قدر قرآن را نمی‌دانیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت توجه به معانی آیات وحی گفت: وقتی غربی‌ها مسلمان می‌شوند، مسلمان واقعی می‌شوند چرا که با شنیدن آیات قرآن و درک معانی آن به این دین روی می‌آورند.

فرهنگی، قرآن را کاتالوگ انسانی توصیف کرد و افزود: ما قرآن را فقط به عنوان یک کتاب مقدس می‌دانیم اما قرآن فهمیدنی است و اگر آیات آن را بفهمیم، قدرش را می‌دانیم اما چون آیات را نمی‌فهمیم به راحتی آن را کنار می‌گذاریم لذا قرآن فهمیدنی است.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید به قرآن به عنوان کاتالوگ انسان‌شناسی نگاه کنیم، گفت: مبعث پیامبر(ص) ۴ مطلب را می‌آموزد که ۳ مطلب آن عمومی و یکی خصوصی است اما اگر ما بخواهیم عیار خود بالا ببریم باید ابتدا خود را بسنجیم.

فرهنگی با بیان اینکه اولین پیام پیامبر(ص) این است که نیستی برای انسان نیست، البته منظور مرگ نیست، افزود: قرآن انتها ندارد و پیامبر(ص) آمد و مبعوث شد تا انسان را از جهل فکری نجات دهد.

وی با تصریح اینکه برخی از انسان‌ها صورت انسان هستند اما در باطن گرگ و درنده خو هستند، گفت: پیامبر(ص) این را به ما آموخت که انسان دو بعدی است و این اولین درس بشریت است که ما ز بالاییم و بالا می‌رویم اما مهم این است که چگونه بالا می‌رویم.

به گزارش سحاب پرس،‌ در ادامه این مراسم امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز نکاتی درباره دهه فجر و عید مبعث بیان کرد و سپس مسابقات فرهنگی و آموزش‌های سلامت برای کارکنان جهاددانشگاهی فارس برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=87487

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.