• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

مدیران از روش‌های کاربردی برای افزایش بهره‌وری استفاده کنند

  • کد خبر : 86912
  • 10 بهمن 1402 - 20:45
مدیران از روش‌های کاربردی برای افزایش بهره‌وری استفاده کنند
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به اهمیت افزایش بهره‌وری کارکنان گفت: مدیران باید از روش‌های کاربردی و موثری برای افزایش بهره‌وری کارکنان استفاده کنند.

عبدالعلی کریمی امروز، ۱۰ بهمن در اولین کارگاه آموزشی مدیریت دانش استانداری فارس گفت: نیروی متخصص و با تجربه یکی از با ارزش‌ترین سرمایه‌های موجود در سازمان‌ها به شمار می‌آیند. مدیران باید محیطی را ایجاد کنند که بهره‌وری کارکنان در آنجا افزایش یابد و از حداکثر ظرفیت دانش و تجربه کارکنان استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید از روش‌های کاربردی و موثری برای افزایش بهره‌وری کارکنان استفاده کنند، ادامه داد: یکی از ابزارهای کارآمد و مفید در این راستا، کسب و اشتراک‌گذاری دانش و تجربه تشویق کارکنان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس یادآور شد: وزارت کشور به عنوان بنیادی‌ترین نهاد توسعه دهنده امور داخلی کشور همواره در گذر زمان با مسائل و چالش‌های مختلف روبه‌رو بوده است و در تمامی این دوره‌ها مدیران و کارشناسان این سازمان بسیار بزرگ و پهناور برای تعالی توسعه و امنیت این مرز و بوم تلاش کرده‌اند.

کریمی افزود: در این میان درس آموخته‌های بسیاری به عنوان سرمایه‌های وزارت کشور شکل گرفته است که متاسفانه بخش مهمی از این تجارب در گذر زمان بدون امکان نشر و در اختیار گذاری به دیگران از دست رفته است.

رئیس کمیته اجرایی مدیریت دانش استانداری فارس اظهار کرد: وزارت کشور بر اساس رسالت خود و در راستای حفظ این سرمایه قصد پیاده‌سازی نظام مدیریت دانش شامل اجرای این طرح در سطح وزارتخانه و استانداری‌های کشور را دارد.

کریمی با بیان اینکه هدف اصلی مدیریت دانش بهبود کارایی بهره‌وری و حفظ اطلاعات حیاتی دستگاه است، گفت: با استفاده از ارزشمندترین دارایی کارکنان که دانش و تخصص آن‌هاست می‌توانید کارایی عمومی همه کارمندان سازمان را به حداکثر برسانید و توانایی تصمیم‌گیری کارکنان را بهبود بخشیده و آن‌ها را توانمند کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه امروزه اشتراک‌گذاری دانش سازمانی برای هر سازمان و شرکتی تبدیل به یکی از الزامات شده و می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت کسب و کار داشته باشد، گفت: بعضی از افراد هنوز مزایا و اهمیت مدیریت دانش در سازمان را نمی‌دانند و فکر می‌کنند اگر دانش تخصصی خود را بروز ندهند ارزش بیشتری دارند؛ در صورتی که اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات منجر به ارتقای عملکرد کارکنان شده و سازمان سریع‌تر به اهداف خود می‌رسد.

کریمی تأکید کرد: مدیریت دانش می‌تواند مزایای زیادی برای سازمان داشته باشد، برای مثال ما می‌توانیم دانش و تجربیات ارزشمند کارکنان خود را ذخیره سازی و هدفمند کنیم و با اشتراک‌گذاری دانش در سازمان علاوه بر بهبود روابط بین کارکنان فرایندهای سازمان را استانداردسازی کنیم.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی در زمان نیز یکی دیگر از مزایای مدیریت دانش محسوب می‌شود، فرض کنید شما یک مسیر را قبلاً رفته‌اید و اطلاعات لازم را درباره نتیجه آن عملکرد دارید؛ اگر تجربیات خود را در اختیار بقیه افراد سازمان قرار دهید دیگر نیازی به صرف کردن زمان توسط بقیه کارکنان نیست و با علمی که از شما دریافت می‌کنند زمان خود را برای هدف‌های مهم‌تری صرف می‌کنند.

کریمی افزود: یکی از مزایای مهم استقرار نظام مدیریت دانش سازمانی این است که می‌تواند باعث افزایش امنیت روانی در سازمان شود؛ با اشتراک گذاری داده‌ها و اطلاعات می‌توان به راحتی به تمام منابع دسترسی داشت؛ بنابراین کارکنان بدون هیچ نوع نگرانی می‌توانند به پیشرفت کار فکر کنند و نگران داشتن اطلاعات کافی نباشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه مدیریت دانش تخصصی است که برای فعالیت‌هایی چون حل مشکلات، آموختن پویا، تدوین و اجرای برنامه‌ریزی راهبردی و تصمیم‌گیری ضروری است، گفت: می‌توان مدیریت دانش را خلق و ذخیره دانش و توزیع آن به گونه‌ای دانست که بهره‌برداری از آن‌ها در سازمان امکان‌پذیر باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86912

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.