• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

برنامه ریزی برای محدودیت فعالیت مطب ها در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس

  • کد خبر : 8678
  • 14 آبان 1399 - 13:52
برنامه ریزی برای محدودیت فعالیت مطب ها در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس
در یکصد و نود و هفتمین نشست ستاد دانشگاه مدیریت کروناویروس، پیرامون محدودیت فعالیت مطب های پزشکی تا هفته آینده برنامه ریزی شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست ضمن تبریک اعیاد میلاد پیامبر (ص) و نواده گرانقدرش امام جعفر صادق(ع)، با بیان اینکه مجموعه سلامت دانشگاه روزهای سختی را سپری می کند، تاکید کرد: در این روزها بیش از همه به احساس مسوولیت عمومی نیاز داریم تا بتوانیم در بازگشت سلامت به جامعه، گام های پرتوان تر برداریم.

دکتر «مهرزاد لطفی» ادامه داد: مجموعه سلامت در طول بیش از هشت ماه گذشته، به صورت شبانه روزی و حتی تا پای جان در کنار مردم استان و بیماران بوده اند و اکنون در این شرایط بحرانی نیاز است تا مردم نیز بیش از گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی، همراه مدافعان سلامت باشند.

او با اشاره به اعمال برخی محدودیت ها در روزهای اخیر در استان و آغاز محدودیت های جدید از امروز در کشور، از محدودیت فعالیت مطب ها در هفته آینده به عنوان راهکاری برای کاهش رفت و آمدها و محدود شدن زمینه های شیوع بیماری خبر داد.

رئیس دانشگاه در ادامه این نشست با پیگیری اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف دانشگاه، برگزاری دوره های آموزشی برای گروه های مختلف کادر درمان و افزایش آمادگی در برابر شرایط بحرانی کنونی را مورد تاکید قرار داد.

دکتر لطفی همچنین پیگیری وضعیت مبتلایان و طی شدن دوره قرنطینه به صورت کامل برای کاهش زمینه های انتقال چرخه های بیماری را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه ضمن بررسی روند اجرای مصوبات نشست های پیشین و تعیین تصمیم گیری های جدید برای پیشبرد بهتر برنامه ها، آخرین وضعیت سلامت اساتید و کارکنان مبتلا به کرونا را مورد پیگیری قرار داد.

برنامه ریزی برای توسعه تخت های بیمارستانی و پیگیری آخرین وضعیت تخت های افزوده شده طی روزهای اخیر در بیمارستان های استان، دیگر محور مهم نشست امروز این ستاد بود.

بررسی آخرین وضعیت ابتلا در شهرها و مناطق مختلف استان، روند نمونه گیری ها، وضعیت پذیرش و بستری بیماران عادی و نیازمند مراقبت های ویژه در بیمارستان ها، از دیگر محورهای مورد ارزیابی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز آخرین وضعیت بیمارستان های استان و شرایط بیماران عادی و ویژه بستری به رئیس دانشگاه را اعلام کرد و دیگر اعضای این ستاد نیز گزارش های جداگانه ای از آخرین اقدامات انجام شده ارائه کردند.

در این نشست به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همچنین در آستانه دویستمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، بیش از هشت ماه خدمت شبانه روزی مدافعان سلامت استان گرامی داشته شد.

یکصد و نود و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس صبح امروز، چهاردهم آبان، با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8678

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.