• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0
مدیر تعاون روستایی استان فارس؛

طرح کشت قراردادی در فارس تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد

  • کد خبر : 86656
  • 07 بهمن 1402 - 10:16
طرح کشت قراردادی در فارس تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد
مدیر تعاون روستایی استان فارس از تمدید طرح کشت قراردادی تا پایان‌ بهمن‌ماه جاری در این استان خبر داد.

سید کاظم موسوی امروز، ۷ بهمن‌ماه با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصمیم هفدهمین جلسه کشاورزی قراردادی محصولات گندم، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ طرح کشت قراردادی تا پایان بهمن‌ماه تمدید شده است و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به ادارات و شرکت‌های تعاون روستایی در سطح شهرستان‌ها نسبت به عقد قرارداد کشت اقدام کرده و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های مرودشت، کازرون، اقلید، شیراز و زرقان پیشتاز در  میزان سطح عقد قرارداد هستند و شهرستان‌های قیروکارزین، کوار، بوانات، استهبان و سروستان نیز تعهدات تعیین شده از طرف مدیریت تعاون روستائی را به‌صورت صددرصد پوشش داده‌اند.

موسوی ادامه داد: در طرح کشت قراردادی مزایای مطلوبی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است که از جمله این مزایا می‌توان به تخفیف ۲۰ درصد بیمه و همچنین دریافت ۱۵۰ تومان یارانه نقدی به ازای هر کیلو گرم محصول اشاره کرد.

وی بیان کرد: کشاورزان می‌توانند برای انعقاد قرارداد به ادارات تعاون روستایی شهرستان‌ها و یا شرکت‌های تحت پوشش مراجعه کنند و یا از طریق نرم‌افزار جامع کشت قراردادی به آدرس اینترنتی https://farm.mcinext.com و انتخاب گزینه سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مجری طرح اقدام کنند.

مدیر تعاون روستایی استان فارس در پایان گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت قراردادی برای سه محصول گندم، جو و کلزا توسط این سازمان در استان ثبت شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86656

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.