• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

غزه در دینداری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است

  • کد خبر : 86258
  • 29 دی 1402 - 14:26
غزه در دینداری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است
آیت‌الله «دژکام» با اشاره به صبر و ایستادگی مردم غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: امروز مردم فلسطین در غزه آموزه‌های مکتب سید و سالار شهیدان را به خوبی به نمایش گذاشتند بنابراین از همین جا اعلام می‌کنیم که تا آخرین سنگری که مردم غزه ایستادند از حمایت مظلومین مقتدر غزه کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار سحاب پرس، آیت‌الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز ۲۹ دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر شیراز اظهار داشت: در تقویم جمهوری اسلامی امروز روز حمایت از غزه نام گرفته و اکنون شاهد گذشت صد روز از شروع عملیات طوفان الاقصی هستیم و غزه در دینداری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است.

امام جمعه شیراز افزود: مقاومت غزه صرفا برای سرزمین خودش نیست بلکه مقاومت غزه برای حفظ قدس و قبله اول مسلمانان است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه فلسطینی‌ها در لانه شیطان طوفان انداختند و اکنون محکم ایستادگی می‌کنند، گفت: مردم بی دفاع فلسطین با تمام بمباران‌ها و کودک کشی بیرحمانه رژیم منحوس صهیونیستی، اما هنوز پای کار اسلام، مقاومت و حفظ کشور خود ایستادند. همه مساحت نوار باریکه غزه ۵۰ کیلومتر طول و عرض بیشتر نیست از این رو صد روز مقاومت این مردم جای تامل دارد.

وی با اشاره به جایگاه مقاومت و صبر در زندگی اظهار کرد: برخی از افراد در برابر ناملایمتی زندگی جا می‌زنند و حتی در ذهن خود خودکشی را مرور می‌کنند درصورتی که باید از فلسطین و مقاومت آن‌ها درس گرفت و باید پولادین ایستادگی کرد.

نماینده، ولی فقیه در فارس تصریح کرد: یکی از مسئولین وزارت خارجه ایران از اسماعیل هنیه رهبر حماس به دلیل جرئت حمله به اسرائیل سوال کرد که او گفت هرکس از من سوال کند جز شما ایرانی‌ها چراکه ما از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) مقاومت را یاد گرفتیم که شما ایرانی‌ها به ما معرفی کردید؛ این کاری است که شما کردید و پای یا حسین (ع) ایستادیم همچنین غزه به دنبال شهدای ایران و نوع عمل شهید اسکندری، شهید دوران و شهید سلیمانی شما ایرانیان است و شما پیشتاز بودید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت درسی از مکتب امام حسین (ع) به ما است، تاکید کرد: امروز مردم فلسطین در غزه آموزه‌های مکتب سید و سالار شهیدان را به خوبی به نمایش گذاشتند بنابراین از همین جا اعلام می‌کنیم که تا آخرین سنگری که مردم غزه ایستادند از حمایت مظلومین مقتدر غزه کوتاه نخواهیم آمد.

اعتکاف؛ تمرین سبک بالی برای انسان

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری شروع مراسم پرفیض اعتکاف را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: پایان هفته پیش رو از روز میلاد حضرت علی (ع) تا دو روز بعد، ایام‌البیض ماه رجب قرار دارد و روز‌هایی که شب‌های آن روشن بوده و در این سه روز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب مراسم پر فیض اعتکاف برپا است.

امام جمعه شیراز اعتکاف را از نظر عملکرد معنوی هم ردیف حج دانست و خاطرنشان کرد: در اعتکاف فرد معتکف همانند حاجی‌ها سه روز مهمان خداوند متعال هستند و در خانه خدا حضور دارد و خداوند متعال او را گرامی می‌دارد همچنین این خلوت بنده با معبود خود بسیار ارزشمند است چراکه انسان سبک بال می‌شود.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در اعتکاف، انسان سه روز با وسائلی اندک زندگی می‌کند و تجربه خوبی را به دنبال دارد بنابراین اعتکاف تمرین سبک بالی برای انسان است از این رو کسی که در روز قیامت بار سنگین نداشته باشد بهتر از صراط رد می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست کلی خانواده در حکومت اسلامی، اظهار داشت: افتخار برای پدر در جامعه ما پیدا شده که روز میلاد حضرت مولی الموحدین علی (ع) روز پدر است و عنوان پدر برای یک مرد آن وقتی پیدا می‌شود که صاحب فرزند شود.

بنابه گفته نماینده ولی فقیه در فارس، خانواده نقش‌های متعددی را به مرد و زن می‌دهد که اولین آن همسری است بنابراین تا ازدواج رخ ندهد، عنوان همسر برای مرد پیدا نمی‌شود چراکه صرفا رابطه جنسی ملاک همسری نیست و عقد و ازدواج شرعی ملاک همسری است و بین زن و مرد یک پیمان مقدس بسته می‌شود و به همسری یکدیگر نائل می‌شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه «بله» گفتن خانم‌ها هنگام عقد به معنی قبول کردن ایفای نقش همسری در یک پیمان مقدس است، تاکید کرد: پس از ازدواج، خداوند متعال با اعطای فرزند لطف خودش را همراه با عنوان پدر و مادری به یک زوج اعطا می‌کن که تنها خدا می‌داند چه برکاتی در جامعه بشری از عناوین پدر و مادر شدن ایجاد می‌شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بنا است ما فرزند آوردن را در زندگی بشر انقدر مهم بدانیم باید مقداری از نگاه قرآن و حدیث به مسئله فرزند آوری و اینکه چه چیزی به ازدیاد فرزندان و برکاتی که فرزند برای خانواده می‌آورد، نگاه کنیم.

توجه به بازخوانی فرهنگ فرزند آوری و ازدواج در جامعه

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی فرزند آوری خیلی عمیق و ریشه دار وجود دارد، اظهار کرد: بازخوانی فرهنگ فرزند آوری و ازدواج در وضع فعلی جامعه که تمدن رقیب ما به خانواده حمله کرده است، اهمیت دارد؛ اینکه غربی‌ها به تکه تکه شدن چند هزار کودک فلسطینی اهمیت نمی‌دهند برای این است که خودشان از لذت خانواده کم بهره هستند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه نوح آیه ۱۰ تا ۱۲ نازل کرده به فرزند آوری و آثار آن می‌پردازد که حضرت نوح در این آیات می‌گوید که که اگر میخواهیم جلوی فساد و فحشا را در جامعه را بگیرید، استغفار کنید؛ گناه در این عالم تاثیرات بدی دارد و انسان امکان دارد خطا کند و به محض اینکه خطا کرد باید استغفار کند که این استغفار خیلی برکات دارد.

وی کلام امام علی (ع) در نهج البلاغه پیرامون رابطه گناه و برکات زندگی انسان را مورد توجه قرار داد و گفت: مولای ما می‌فرمایند که وقتی که گناهان زیاد می‌شود، خداوند متعال بندگان خود را به نقص ثمرات و حبس برکات مبتلا می‌کند؛ اینکه خداوند متعال من و شما را به بلا مبتلا می‌کند برای این است که توبه کنیم بنابراین اگر بنا است به همان اشتباه و گناه خود ادامه دهیم که خدایی نکرده این بلا نیز ادامه پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس خشکی آسمان و کم شدن برکات را به دلیل ازدیاد گناهان دانست و خاطرنشان کرد: برای نزول برکات باید استغفار کنیم چراکه خداوند متعال بخشاینده است و اگر استغفار کنیم باران از آسمان می‌بارد؛ با استغفار فرزند انسان زیاد می‌شود و باغ‌ها قرار می‌دهد، نهر‌ها جاری می‌کند. بعضی اوقات به جای استغفار کردن به وسائل دیگه می‌خواهیم چنگ بزنیم شاید جوابگو باشد، اما کافی نیست.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود «ایجاد شادی در زندگی، بخشیدن هدف به زندگی پدر و مادر، تقویت حس زندگی، ایجاد آرامش روحی و روانی، کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده و افزایش رزق و روزی» را از فواید حضور فرزندان در خانواده برشمرد و بر ازدواج جوانان و تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86258

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.