• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

حفظ هوای پاک در کنار رشد تولید و اشتغال در اولویت است

  • کد خبر : 86186
  • 27 دی 1402 - 18:42
حفظ هوای پاک در کنار رشد تولید و اشتغال در اولویت است
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: حفظ هوای پاک در کنار رشد تولید و اشتغال در استان اولویت مهمی برای همه کسانی است که دغدغه توسعه پایدار دارند.

در اولین روز هفته هوای پاک که از ۲۶ دی ماه آغاز شده و تا ۲ بهمن‌ماه ادامه دارد، عطا پورشیرزاد در برنامه بازدید از کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه سالم بودن هوای شیراز و دیگر شهرهای فارس با هم افزایی شهروندان، صنعتگران و تداوم نظارت‌ها به دست آمده است، افزود: باید حتی در برابر یک واحد آلودگی صنعتی هم حساس باشیم. این موضوع به نفع مردم و صنعت و آحاد جامعه است که در یک جامعه پاک و با نشاط زندگی کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، حفظ منابع را هم یکی از اولویت‌های پیش رو دانست و گفت: مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند که از منابع موجود در استان حفاظت کنیم. آب و خاک و اقلیم و هوای پاک نعمتی خدادادی است که اگر در حفظ آن کوتاهی شود قطعا نسل‌های آینده ما را نخواهند بخشید.

پورشیرزاد ادامه داد: اصل ۵۰ قانون اساسی این مسئولیت را به عهده آحاد جامعه گذاشته است و هیچ تفکیک جمعیتی قایل نشده بنا بر این آحاد جامعه باید مسئولیت خود را در برابر حفظ محیط زیست بر عهده بگیرند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: شعار روز هوای پاک از طرف سازمان حفاظت محیط زیست «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» نامگذاری شده است، در راستای شعار مذکور و به منظور بالا بردن آگاهی افراد جامعه درباره اثرات آلودگی هوا، اطلاع رسانی و ارائه توصیه‌های لازم در مواجه با شرایط ناسالم آلودگی هوا و با هدف جلب مشارکت عموم مردم ضروری است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس،‌ کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد اقدامات شایسته‌ای به منظور سالم سازی هوا و حفاظت از هوای پاک انجام داده و در بسیاری از این اقدامات تندیس‌ها و لوح تقدیر دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، روزهای هفته هوای پاک طبق جدول زیر تعیین شده است:

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86186

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.