• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

طرح زوج و فرد شیراز را با قوت دنبال می‌کنیم

  • کد خبر : 85818
  • 25 دی 1402 - 15:12
طرح زوج و فرد شیراز را با قوت دنبال می‌کنیم
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه اجرای طرح زوج و فرد را با قوت دنبال می‌کنیم، گفت: بدین منظور شمار دوربین‌های هوشمند در معابر اصلی و مرکزی شهر شیراز را افزایش خواهیم داد.

رضا محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، درباره آخرین وضعیت اجرایی شدن طرح زوج و فرد ترافیک شیراز گفت: مقدمات این طرح از چندین ماه پیش در دستور کار قرار دارد و برای آن اقدامات مختلفی را دنبال خواهیم کرد.

وی نصب دوربین‌های هوشمند در محدوده ترافیک طرح مذکور را از جمله اقدامات در این راستا عنوان کرد و افزود: دوربین‌هایی که امکان پالایش دارند در مسیر محدوده ترافیک شیراز نصب خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: این دوربین‌ها در معابر اصلی از جمله محور زند و چند محور دیگر که در محدوده طرح ترافیک هستند، نصب می‌شوند. در این معابر تنها با مشکل ازدحام خودرو مواجه نیستیم بلکه پارک دوبله خودروها، عبور از چراغ خطر و سایر تخلفات راهنمایی وجود دارد که همگی این تخلفات توسط دوربین‌ها پالایش شده و جریمه‌ها صادر خواهد شد تا مقداری وضع ترافیک در این مناطق بهتر شود.

محمدیان با بیان اینکه سال آینده شیراز به این دوربین‌ها بیشتر مجهز و در معابر مختلف نصب خواهد شد و وضعیت ترافیک بهتر می‌شود، افزود: مسئله دیگر عبور و مرور کامیون‌ها، کامیونت‌ها و ماشین‌بارها در سطح شهر است که عبور و مرور آن‌ها ساعات مشخصی دارد و این دوربین‌ها نیز رفت و آمد خودروهای مذکور را رصد و کنترل می‌کنند و برای تخلفات آن‌ها، جریمه‌های سنگین در نظر گرفته شده است.

وی با تصریح اینکه برای اجرای طرح زوج و فرد جلسات مختلفی با پلیس برگزار شده است، گفت: ترافیک مسئله‌ای است که بخشی از آن در اختیار شهرداری و پلیس است و بخش‌های دیگر در اختیار نهادهای دیگری است.

محمدیان با بیان اینکه مسئله ترافیک بخشی به سیاستگذاری‌های کلان کشور در مباحث تولید خودرو، عرضه سوخت و امکان تردد خودروها در سطح شهر بازمی‌گردد، گفت: خروج خودروهای فرسوده از رده نیز از دیگر سیاستگذاری‌هایی است که در اختیار شهرداری نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در محدوده ترافیکی و مرکز شهر عملاً با بزرگ کردن راه و احداث تقاطع و امثالهم نمی‌توان مشکل ترافیکی را حل کرد و این کار به لحاظ فنی جوابگو نیست بلکه باید کنترل ترافیک صورت گیرد.

وی، پیاده محور کردن بخشی از مسیرها، استفاده از دوچرخه و موتورسیکلت برقی و انعقاد تفاهم‌نامه در این راستا، تقویت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی را از جمله اقدامات در دستور کار مدیریت شهری شیراز برای حل معضل ترافیک عنوان کرد و گفت: اضافه شدن چند صد دستگاه اتوبوس و خرید میدل باس‌ها می‌تواند در کاهش ترافیک مؤثر باشد.

محمدیان با بیان اینکه نوسازی ۲ هزار دستگاه تاکسی در شیراز در دستور کار است که تاکنون یک هزار دستگاه آن محقق شده و از این تعداد نیز حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ دستگاه وارد شهر شده‌اند، گفت: ورود این خودروها با توجه به کیفیت آن‌ها در کاهش ترافیک نقش خواهد داشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: تلاش داریم تا با همکاری پلیس طرح زوج و فرد را اجرایی کنیم البته این مهم نیاز به تأمین نیروهای راهور دارد چرا که شاید بهترین راه برون رفت از وضعیت کنونی ترافیک شیراز علاوه بر راهکارهای جانبی، همین اجرای طرح زوج و فرد ترافیک برای هسته مرکزی شیراز است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85818

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.