• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
شهردار منطقه ۶ شیراز؛

احداث پل طبیعت در شیراز / افتتاح‌ و کلنگ‌زنی ۱۳ پروژه در دهه فجر 

  • کد خبر : 85638
  • 24 دی 1402 - 16:04
احداث پل طبیعت در شیراز / افتتاح‌ و کلنگ‌زنی ۱۳ پروژه در دهه فجر 
مدیران شهری منطقه ۶ شیراز از مطالعه و طراحی پل طبیعت و افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳ طرح در دهه فجر خبر دادند.

سلسله نشست‌های روایت امید که به بیان گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی شهرداری‌های مناطق مختلف می‌پردازد، امروز، ۲۴ دی‌ماه و با محوریت شهرداری منطقه ۶ شیراز برگزار شد.

در این جلسه ابتدا شهردار این منطقه به بیان طرح‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در دهه فجر پرداخت و گفت: هم‌اکنون ۸ پروژه به ارزش یک‌هزار و ۷۷٠ میلیارد تومان آماده افتتاح هستند و ۵ پروژه نیز با یک‌هزار و ۳۳٠ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهند شد.

مسعود قادری در ادامه از مطالعه و طراحی پل طبیعت در شیراز خبر داد و گفت: این کار توسط حوزه معاونت شهرداری شیراز تهیه شده و جزء پروژه‌هایی است که در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی همچنین از کلنگ‌زنی باغ پرندگان و موزه سنگ خبر داد و گفت: افتتاح ساختمان مدیریت بحران، عملیات لوله‌گذاری کوچه ششم خیابان تاکستان، ساماندهی آب‌های سطحی جوادیه، لوله‌گذاری گلدشت معالی آباد، احداث پارک فرهنگ شهر، بوستان آفتاب شرقی و اصلاح هندسی سه راه قدوسی از جمله سایر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر است.

شهردار منطقه ۶ شیراز افزود: خیابان شاهد از خیابان‌های شاخص این منطقه به عنوان خیابان الگو مشخص شده است و قرار است ساماندهی کاملی در آن انجام شود که این ساماندهی به طول دو کیلومتر، شامل دفع آب‌های سطحی، نورپردازی، کف‌سازی، مبلمان شهری و فضای سبز خواهد بود.

وی همچنین از کلنگ‌زنی پروژه‌های کوچک و بزرگی همچون مسیر دوچرخه سواری کوهستان، سالن ورزشی ویژه بانوان، و تعریض محدوده مسجد شهید دستغیب معالی آباد در دهه فجر خبر داد.

همچنین عضو ناظر شورای شهر بر منطقه ۶ شهرداری شیراز ابتدا به بیان اهمیت این منطقه پرداخت و گفت: مهمترین ویژگی منطقه۶ وجود باغ‌های فراوان است که حدود یک سوم کل مساحت آن را در برمی‌گیرد.

مسعود زارعی افزود: با تشکیل حوزه ستاد باغات، ضوابط معین و مشخصی با هدف رسیدگی و کنترل شرایط باغ‌ها تعریف شد اما اینکه تا چه میزان این هدف محقق شد، نیاز به مطالعه و بررسی دارد و رسانه‌ها هم در این زمینه می‌توانند کمک کرده و نتیجه را به مسئولان اعلام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از ۸ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه تحت نظارت خود خبر داد و گفت: این پروژه‌ها به تصویب کمیسیون مربوطه رسیده است که ۲ مورد در حال انجام است.

به گزارش سحاب پرس، منطقه ۶ شهرداری شیراز در حد انتهای شمال غربی شهر شیراز راه‌اندازی شده‌ است. مساحت محدوده این منطقه حدود ۲۵۰۰ هکتار است که از سمت شمال شهرک جوادیه و پردیس و کوه‌های مشرف منصورآباد و چمران، از سمت جنوب به کوه دراک تا میدان رودکی و از سمت شرق خیابان همت شمالی و جنوبی و میدان قصرالدشت محدود می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85638

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.