• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

از دستگیری سارقان احشام تا کشف طلاهای مسروقه

  • کد خبر : 85514
  • 23 دی 1402 - 18:22
از دستگیری سارقان احشام تا کشف طلاهای مسروقه
در اخبار کوتاهی که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، اخباری نظیر کشف ۲۵ فقره سرقت در شیراز، کشف ۱۵ میلیارد گوساله قاچاق، کشف لیفتراک ۲۰ میلیاردی قاچاق و کشف ۶ میلیارد طلا مسروقه آمده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز، ۲۳ دی‌ماه از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۵ فقره سرقت احشام در شیراز و شهرستان‌های اطراف خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در حوزه غرب شیراز و شهرستان‌های تابعه، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس  آگاهی قرار گرفت.

کاووس حبیبی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ، ۲ متهم را شناسایی و در مخفیگاهشان در شهرستان فیروزآباد دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۲۵ فقره سرقت احشام در حوزه شهرستان شیراز و شهرستان‌های اطراف اقرار کردند.

کشف ۱۵ میلیارد گوساله قاچاق در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۲ راس گوساله قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی کوه‌چنار در راستای طرح مبارزه با قاچاق به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

حسینعلی شیروانی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون، ۱۲ راس گوساله قاچاق که فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش دام‌های مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

لیفتراک ۲۰ میلیاردی قاچاق در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف یک دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد  ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: مأمورین پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی حین کنترل حوزه استحفاظی یک کامیون بنز که در حاشیه جاده ایستاده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

عظیم‌الله کرمی افزود: مامورین در بازرسی از این کامیون موفق به کشف یک دستگاه لیفتراک قاچاق که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود و با استفاده از حکاکی شماره بدنه آن را تعویض کرده بودند، شدند

وی با بیان اینکه ارزش کالای مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۶  میلیارد طلا مسروقه از مخفیگاه سارقین منزل در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت نیز با اعلام این خبر تصریح کرد: با دستگیری ۲ سارق منزل، ۶ میلیارد ریال طلای مسروقه کشف شد.

حمیدرضا صالحی‌فرد با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی عزمی همگانی را می‌طلبد، گفت: برخورد قاطعانه پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی افزود: در راستای رسیدگی به مطالبه چندین نفر از شهروندان مبنی بر وقوع سرقت منزل در شهرستان در هفته‌های اخیر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی سارقین را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمین حدود ۶ میلیارد ریال طلای مسروقه کشف شد.

صالحی‌فرد با اشاره به اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت از منزل اعتراف کردند، گفت: سارقین پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85514

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.