• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز؛

زهد در مکتب اهل بیت(ع) به معنای گوشه‌نشینی نیست

  • کد خبر : 85317
  • 20 دی 1402 - 22:57
زهد در مکتب اهل بیت(ع) به معنای گوشه‌نشینی نیست
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز تأکید بر اینکه زهد در مکتب اهل بیت(ع) به‌معنای عزلت و گوشه‌نشینی نیست، چنانچه پیامبر(ص) در جامعه به دنبال بیمار برای درمانگری می‌گشتند، گفت:‌ زاهد بی‌تفاوت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق امروز، ۲۰ دی‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری احادیث اهل بیت(ع) مبنی بر اینکه حفظ دین در آخرالزمان از نگه داشتن آتش گداخته در دست سخت‌تر است، گفت: سئوالی که مطرح می‌شود  اینکه سر نجات و راهکار سالم زیستن در این دوران چیست؟

وی با بیان اینکه برای پاسخ به این سئوال به روایات و احادیث ائمه معصومین باید مراجعه کنیم، افزود: حضرت زهرا(س) فرمودند زاهدترین مردم کسانی هستند که حرام را در زندگی خود حذف کنند.

حدائق با تأکید بر اینکه زهد در مکتب اهل بیت(ع) به‌معنای عزلت و گوشه‌نشینی نیست چنانچه پیامبر(ص) در جامعه به دنبال بیمار برای درمانگری می‌گشتند، گفت: تابعین اهل بیت(ع) و یاران امام زمان(عج) باید اسباب یاری حضرت را فراهم کنند.

مدیر قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز با یادآوری اینکه یکی از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) داشتن زهد است، گفت: زاهد کسی نیست که گوشه‌ای بنشیند و نسبت به مسائل اطراف بی‌تفاوت باشد بلکه یکی از ویژگی‌های آن ناصح بودن و خیرخواه بودن است.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن بی‌تفاوت نیست و دغدغه‌مند است و در عین غرق بودن در نعمت الهی و متنعم بودن، دلبسته به دنیا نیست، گفت: وصف زهد باید در زندگی نمایان باشد. زاهد کسی است که وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها را از دل خارج کرده باشد.

حدائق با تصریح اینکه ریشه گناهان و معاصر در تعلقات و وابستگی‌هاست، افزود: اگر انسان دل خود را از این وابستگی‌ها خالی کند، می‌تواند از گناه دست بکشد و به زهد برسد.

وی با بیان اینکه گران‌فروشی و اختلاس ریشه در وابستگی دارد، گفت: اگر کسی بخواهد زهد داشته باشد باید به نظارت الهی و یاد مرگ توجه ویژه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش «مادران فاطمی» در این حوزه خبر داد و گفت: این همایش با حضور بانوان اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه همایش مذکور برای ششمین سال برگزار شد که یک بخش علمی هم داشت که طلاب حوزه‌های علمیه استان می‌توانستند در آن شرکت کنند، گفت: بیش از ۱۰۰ نفر آثار علمی خود را به این همایش ارسال کردند.

حدائق در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت دبستان مهدوی ذیل این حوزه علمیه از پذیرش متقاضیان برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: این مدارس دارای رویکرد تربیتی مهدوی و قرآنی هستند.

وی همچنین به فعالیت قرارگاه فرهنگی ـ تبلیغی عمار ذیل حوزه علمیه منصوریه شیراز اشاره کرد و گفت: مبلغان این قرارگاه در طول سال فعالیت‌های متعددی دارند و امسال در ایام فاطمیه و ولادت حضرت زهرا(س) ۱۵۰ مبلغ آقا و ۱۰۰ مبلغه خواهر در نقاط مختلف شیراز و استان فعالیت کردند.

توزیع ۱۵ هزار قرص نان میان نیازمندان و محبان اهل بیت(ع)، توزیع وسایل گرمایشی میان نیازمندان، برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و شهرستان‌های فارس از دیگر مواردی بود که حدائق بدان‌ها اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز همچنین از برپایی بیش از ۱۰۰ حلقه مجالس و روضه‌های خانگی طی این ایام به‌همت مبلغان قرارگاه عمار این حوزه علمیه خبر داد و گفت: در این محافل بیش از ۳ هزار پرس غذای گرم میان علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) توزیع شد.

به گفته وی، برپایی کرسی‌های مشاوره در پارک‌ها، مساجد و ادارات، ارائه بیش از ۸۰۰ هزار ساعت جلسه مشاوره رایگان در کانون فرهنگی انس با فطرت شیراز از دیگر فعالیت‌های مبلغان قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85317

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.