• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی؛

تلاش مدیران برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده باشد

  • کد خبر : 84712
  • 13 دی 1402 - 19:51
تلاش مدیران برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده باشد
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گردشگری و صنایع دستی را دو بال برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده دانست و از مدیران اجرایی خواست تا در این راستا تلاش کنند.

مریم جلالی امروز، ۱۳ دی‌ماه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در شیراز  گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیار گردشگری و صنایع دستی در هر شهر و منطقه است.

وی با بیان اینکه گردشگری اگر چه امروز یک دانش است اما در ذات، سطح زندگی ایرانی اسلامی و در خانواده‌ها جای دارد، افزود: وزارت صنایع دستی،گردشگری  و میراث فرهنگی باید بتواند اهتمامی برای در برگیری قصه‌های ما برای نسل‌های دیگر باشد.

جلالی با تاکید بر اینکه گردشگری و صنایع دستی دو بال برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده است و ما وظیفه داریم دوشادوش همدیگر این نوع ظرفیت‌ها را به ادبیات نزدیک و متصل کنیم، بیان کرد: تلاش مدیران اجرایی و دولت باید بر این مبنا باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص برگزاری این نمایشگاه یادآور شد: امروز، فارس میزبان هنرمندان سراسر کشور است و از هر ۳۱ استان هنرمندان به استان فارس آمده‌اند و هر کدام هم گردشگرانی هستند که با دل و جان صنایع دستی و آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

جلالی در پایان یادآور شد: نمایشگاه صنایع  دستی در کنار سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس یک رابطه هم افزایی و هم کوشی دارد و باعث رونق صنعت گردشگری می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84712

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.