• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
شهردار منطقه یک شیراز؛

افتتاح ۱۳ پروژه عمرانی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر 

  • کد خبر : 84555
  • 11 دی 1402 - 20:24
افتتاح ۱۳ پروژه عمرانی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر 
شهردار منطقه یک شیراز ضمن بیان اهمیت این منطقه در شهر شیراز، از انجام عملیات‌های عمرانی مطلوب در این محدوده خبر داد.

نشست خبری شهردار منطقه یک شیراز برای بیان خدمات عمرانی و عمومی انجام شده امروز، ۱۱ دی‌ماه برگزار شد. در این نشست، شهردار منطقه یک شیراز با بیان اینکه بیش از ۶٠ درصد خدمات عمومی شهر شیراز در محدوده منطقه یک قرار دارد، گفت: بخش مهمی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شیراز به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی جنوب کشور، بیمارستان‌های اصلی شهر، مراکز مهم نظامی و انتظامی، ادارات دولتی، مراکز آموزشی و ورزشی شیراز، در محدوده این منطقه قرار گرفته است و به همین خاطر نیاز به توجه ویژه دارد و ترافیکی هم که در این منطقه مشاهده می‌کنیم، به خاطر همین تمرکز خدمات عمومی شهر در این محدوده است.

جهان‌بین میرزایی، افتتاح ۱۳ پروژه در دهه فجر خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با ارزش بیش از صد میلیارد تومان افتتاح خواهند شد و ۶ پروژه هم با اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی خواهد شد. در کنار این‌ها، ما یکسری پروژه‌های فعال داریم یا تا آخر سال یا تا اوایل سال جدید، مثلا هفته شیراز آماده افتتاح خواهند بود. بنابراین در محدوده منطقه یک پروژه‌های خیلی خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ابر پروژه بزرگراه شهید سلیمانی هم در محدوده منطقه یک قرار دارد که وظیفه تملک زمین مسیر این بزرگراه بر عهده شهرداری منطقه یک است که تا قبل از دهه فجر به اتمام می‌رسید. حدود ۱۶ هکتار زمین باید در این منطقه تملک می‌شد که بیش از ۱۱ هکتار آن تملک شده است و مابقی هم با رفع مشکل اسناد مالکیتی، توسط شهرداری تملک خواهد شد. به رقم امروز اگر می‌خواستیم این مقدار را تملک کنیم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان فقط هزینه داشت ولی در طول زمان حدود ۱۰ سال، این کار با حدود ۶٠ میلیارد تومان انجام شد.

میرزایی با بیان اینکه از ۱۳ پروژه‌ای که در دهه فجر افتتاح می‌شود، حدود ۵ مورد آن پیاده راه است، در خصوص عملیات لوله‌گذاری در برخی نقاط منطقه اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه یک در بافت میانی شیراز واقع شده، یک‌سری مشکل دفع آب‌های سطحی داریم که با لوله‌گذاری‌هایی که در حال انجام است، این مشکل هم برطرف خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، طبق سیاستگذاری شورای شهر و شهرداری شیراز مبنی بر امیدآفرینی در جامعه با انجام فعالیت‌های عمرانی، سلسله نشست‌های راویت امید آغاز شده و تا دهه فجر به شکل پاسخگویی مدیران شهری به شهروندان و بیان خدمات انجام شده در مناطق مختلف شهر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84555

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.