• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

از کشف ۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق تا دستگیری سارقان و مالخران

  • کد خبر : 84467
  • 09 دی 1402 - 20:48
از کشف ۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق تا دستگیری سارقان و مالخران
در اخبار کوتاهی که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های جمعی قرار داده است، اخباری نظیر کشف ۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق از یک منزل مسکونی، کشف ۹۸ کیلو تریاک از یک خودرو، کشف مخفیگاه سارقان، دستگیری سارقان اماکن خصوصی، توقیف موتور سیکلت قاچاق و... به چشم می‌خورد.

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۹ دی‌ماه گفت: در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرستان شیراز، انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با رصد هوشمندانه از دپو انواع کالای قاچاق در منزلی در یکی از خیابان‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، موفق شدند ۱۶ هزار و ۵۱۰ پاکت سیگار، ۶۷۲ ثوپ پوشاک و ۱۰ هزار و ۲۵۰ عدد آرم پوشاک خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مالک منزل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

حبیبی تصریح کرد: قاچاق، پدیده شومی است که آسیب‌های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده و مانعی برای رشد تولید است، لذا پلیس با تمام توان با ورود هرگونه کالای قاچاق اعم از خرد یا کلان برخورد قاطع می‌کند.

کشف ۹۸ کیلو تریاک از سواری پژو در ورودی شیراز

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۹۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در ورودی شهرستان شیراز خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی مطلع شدند که فردی با سواری پژو در پوشش مسافرت خانوادگی در حال انتقال تریاک از داراب به شیراز است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

یوسف ملک‌زاده افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محور مذکور اعزام و با اقدامات فنی خودرو را شناسایی و آن را در ورودی شیراز متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو ۹۸ کیلوگرم تریاک را کشف کردند، بیان کرد: در این خصوص راننده و همسرش دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

ملک‌زاده تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد پلیس در این راستا محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.

کشف ۲۵ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارقین

فرمانده انتظامی اقلید نیز گفت: با دستگیری سارقین، ۲۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه، انبار لوازم خانگی، منزل و همچنین سرقت از آکادمی موسیقی کلاسیک به روش تخریب قفل‌های کتابی و ضد سرقت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد سارقین به صورت حرفه‌ای پس از ورود به آن مکان‌ها برای اینکه هیچ آثاری از خودشان به جا نماند با به کار انداختن دوربین‌های مداربسته و برداشتن دی وی آر و حافظه دستگاه، اقدام به سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی اقلید ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند پس از چند روز کار اطلاعاتی ۲ نفر از سارقین حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

محمدی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمین مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله لوازم خانگی، ابزار آلات موسیقی، لوازم منزل، ابزار آلات ساختمان، لنز دوربین، دستگاه‌های دی وی آر، لوازم و قطعات داخل خودرو و دستکش و قیچی بزرگ مخصوص تخریب قفل‌های کتابی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقین در بازجویی اولیه  به ۱۰ فقره سرقت مغازه،  انبار لوازم خانگی، منزل و همچنین سرقت از آکادمی موسیقی کلاسیک اعتراف کردند، گفت: متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۳۶ راس گوساله قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۳۶ راس گوساله قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی جهرم حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلر حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

علی اصغر محمدپور افزود: طی هماهنگی با مراجع قضایی و در بازرسی انجام گرفته از خودرو، ۳۶ راس گوساله قاچاق که برابر نظر کارشناسان ارزش آن‌ها به ۱۰میلیارد ریال می‌رسد، کشف شد.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: پلیس با اقتدار در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی با قانون‌شکنان برخورد خواهد کرد و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های شهروندان است.

دستگیری سارقین اماکن خصوصی با ۵۲ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با اعتراف به ۵۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۹ بوستان و پایگاه تجسس قرار گرفت.

فرج شجاعی افزود: ماموران در همین راستا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای و یک نفر مالخر را شناسایی و آنان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمین در تحقیقات تکمیلی به ۵۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در اطراف این شهرستان اقرار کردند، گفت: در بازرسی از انبار متهمان مقادیری اموال مسروقه از نوع موتور کولر، منبع آب، آبگرمکن، چادر مسافرتی و … کشف شد.

شجاعی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی قطرویه نی‌ریز هنگام گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و دستور ایست دادند که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد.

عظیم‌الله کرمی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی موتورسیکلت را توقیف و راکب را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه طی بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق و فاقد مدارک قانونی است، گفت: ارزش موتور سیکلت مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84467

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.