• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیراز؛

ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه شمال غرب شیراز تبدیل به فرهنگ شده است

  • کد خبر : 84304
  • 07 دی 1402 - 16:35
ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه شمال غرب شیراز تبدیل به فرهنگ شده است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ضمن انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در برخی نقاط شمال غرب شیراز متاسفانه ساخت و سازهای غیر مجاز به یک فرهنگ غلط تبدیل شده است.

مسعود زارعی امروز، ۷ دی‌ماه در یکصد و سی و هفتمین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص دستور کار اول با موضوع «ارائه گزارش شهرداری در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز سطح منطقه ۱۰ پیرو تصمیمات کمیسیون» گفت: در برخی نقاط شمال غرب شیراز متاسفانه ساخت و سازهای غیر مجاز به یک فرهنگ غلط تبدیل شده است.

 وی افزود: در حوزه تخلفات ساختمانی در منطقه ۱۰ با چالشی بزرگ رو به‌رو هستیم  و در این خصوص طی یک سال گذشته، چندین جلسه توسط کمیسیون برای کاهش تخلفات، تقویت نظارت و هم‌افزایی دستگاه‌هایی که وظیفه مرتبط دارند، گرفته شده است.

زارعی ادامه داد: در این جلسه، از امور جهاد کشاورزی و امور اراضی نیز به منظور هم‌افزایی بیشتر و عدم موازی کاری دعوت شد و سرانجام تصمیم بر این گرفته شد که اداره‌کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با هماهنگی اداره‌کل حقوقی نسبت به تهیه مدل قراردادی جهت پیشگیری از بروز تخلفات شهری و همچنین رفع تخلفات شهری اقدام کند و نتیجه را جهت بررسی به کمیسیون ارائه کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به وسعت حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱۰ و امکانات موجود آن جهت تفکیک و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و خلاف‌سازی، گفت: با توجه به موارد فوق، تصمیم برآن گرفته شد که حریم‌بانی منطقه ۱۰ نسبت به پیگیری و ارجاع تخلفات صورت گرفته به کمیسیون ماده ۱۰۰ در اسرع وقت اقدام و گزارشات را به صورت مستمر و ماهیانه به کمیسیون ارسال کنند.

وی در خصوص دستور کار دوم این کمیسیون با موضوع«ارائه گزارش شهرداری در خصوص آخرین وضعیت پروژه احداث تصفیه‌خانه‌های محلی قصردشت» نیز گفت: در اجرای این پروژه، علی‌رغم اینکه پیمانکار مربوطه قابلیت‌هایی در مشهد از خود نشان داده بود، در شیراز نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد، لذا با وجود تذکرات و جلسات مکرر، موضوع ختم قرارداد با پیمانکار و انتخاب جایگزین مطرح شد و شهرداری با رایزنی‌های اولیه قرارداد با پیمانکار جدید را منعقد و حداکثر تا پایان دهه فجر به کمیسیون ارسال کند.

زارعی بیان کرد: به جهت دسترسی آسان‌تر به خطوط اصلی شبکه آب و فاضلاب، شهرداری شیراز مکلف شد، نسبت به جانمایی و پیگیری احداث تصفیه‌خانه‌های محلی(لوکال) شماره ۲ و ۳ با اولویت مکان‌هایی که بیشترین تنش آبی را دارند اقدام کند و نتیجه را به کمیسیون اعلام کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص شبکه توزیع و انتقال و استفاده از پساب شهری نیز گفت: در این جلسه کمیسیون در خصوص شبکه‌سازی نیز به شهرداری تکلیف شد به منظور استفاده بهینه از پساب خروجی تصفیه‌خانه آتی الاحداث قصردشت، نسبت به انجام طرح‌های مطالعاتی شبکه توزیع و انتقال و استفاده از پساب شهری اقدام و نتیجه را به کمیسیون ارسال کنند.

وی با اشاره به اهمیت نظارت و پیگیری شورا در اجرای دقیق مصوبات این دوره گفت: شهرداری طبق مصوبه شورا ملزم به ارائه طرح جامع با موضوع جانمایی، طراحی، احداث و نگهداری سرویس‌های بهداشتی در گذرهای پر رفت و آمد و مکان‌هایی که مسیر پر تردد گردشگران و شهروندان است و تراکم جمعیت در آن‌ها بالاست را در قالب لایحه بوده است، با توجه به کاستی‌هایی که در گزارش ارائه شده وجود داشت، تصمیم بر آن شد تا شهرداری ضمن تقاضای استمهال از شورای شهر، اجرای صحیح مصوبه را در دستور کار قرار دهد.

زارعی با بیان اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه که از شاخص‌های رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می‌شود، گفت: سرویس بهداشتی عمومی ضرورتی غیرقابل ‌انکار است که امروزه یکی از شاخصه‌های اصلی شهرهای مدرن و توسعه یافته، سطح رفاه شهروندانی است که در آنجا سکوت دارند بنا به همین دلیل در این جلسه کمیسیون، مناطق ۱۱ گانه شهرداری موظف شدند تا پایان زمان اجرای مطالعات مورد نیاز طرح جامع توسط مشاور ذیصلاح، نسبت به احداث سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز در مکان‌های پر تردد سطح مناطق اقدام کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84304

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.