• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

متولیان قرآنی خلاقیت و نوآوری داشته باشند

  • کد خبر : 84101
  • 05 دی 1402 - 8:56
متولیان قرآنی خلاقیت و نوآوری داشته باشند
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه متولیان امور قرآنی باید خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی داشته باشند، گفت: در اجرای برنامه‌های قرآنی نباید تنها به دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه اکتفا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، با اشاره به چشم‌انداز تبدیل این استان به قطب قرآنی گفت: برای تحقق این امر باید متولیان امور قرآنی خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی داشته باشند.

وی افزود: در اجرای برنامه‌های قرآنی نباید تنها به دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه اکتفا کرد بلکه باید متناسب با ذائقه نسل جدید و زیست بوم هر منطقه، ایده‌پردازی کرده و فعالیت‌های جدید و نو طراحی و اجرا کرد.

فرهنگی با بیان اینکه قرآن به عنوان یک کتاب حی از ما خلاقیت و نبوغ می‌خواهد، گفت: انسانی که حی متأله است باید هم‌وزن قرآن در جامعه رفتار کند و حرف برای گفتن داشته باشند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: زمانی جامعه ما به حیات طیبه می‌رسد که مبنای آن قرآن باشد و این‌ها واقعیتی است که باید بدان توجه داشت.

وی در همین راستا بر ضرورت احیای شورای عالی قرآن تأکید کرد و گفت: باید جلسات شورای عالی قرآن به‌صورت مرتب و منظم و ماهیانه با دستورالعمل‌هایی که در آن بتوان از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی استان استفاده کرد، برگزار شود.

فرهنگی با اشاره به عدم دستیابی به رتبه‌های برتر در رشته‌های قرائت و حفظ در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن توسط نمایندگان استان فارس گفت: این مسئله نشان می‌دهد که به روزمرگی در فعالیت‌های قرآنی عادت کردیم در صورتی که برای ارتقای سطح قاریان و حافظان قرآن باید به سمت فعالیت‌های جدید و نو حرکت کنیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه ارتقای سطح قاریان و حافظان استان نیاز به اهتمام هم مسئولان و هم جامعه قرآنی دارد، گفت:‌ در این زمینه باید وحدت رویه‌ای میان متولیان امور قرآنی استان برقرار شود.

وی بیان کرد: هم جامعه قرآنی باید دغدغه ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و تبدیل شیراز به قطب قرآنی داشته باشند و هم مسئولان، زیرساخت‌های این کار را فراهم کنند یعنی یک کار ترکیبی و علمی با وحدت رویه برای این مسئله باید در استان فارس رخ دهد.

فرهنگی تصریح کرد: نکته آخر اینکه تنها با شعار دادن و تعاریف و تمجید به صورت نظری، نمی‌توانیم به هدف  متعالی فعالیت‌های قرآنی که همان ترویج سبک زندگی اسلامی و داشتن خانواده و جامعه متعالی است، دست یابیم و باید مقدمات و زیرساخت‌های تحقق این هدف را فراهم کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84101

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.