• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

از تخریب تغییر کاربری‌های غیرمجاز تا دستگیری سارقان

  • کد خبر : 84092
  • 04 دی 1402 - 19:42
از تخریب تغییر کاربری‌های غیرمجاز تا دستگیری سارقان

سحاب پرس/فارس در اخبار کوتاهی که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های استان قرار داده است اخباری نظیر تخریب تغییر کاربری غیرمجاز ۸۵ هزار متر مربع اراضی کشاورزی، دستگیری سارقان با ۵۰ فقره سرقت درون خودرو در محله‌های کوشک میدان و دهپیاله شیراز، کشف کالای قاچاق و… مشاهده می‌شود. فرمانده انتظامی گراش امروز، ۴ […]



سحاب پرس/فارس در اخبار کوتاهی که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های استان قرار داده است اخباری نظیر تخریب تغییر کاربری غیرمجاز ۸۵ هزار متر مربع اراضی کشاورزی، دستگیری سارقان با ۵۰ فقره سرقت درون خودرو در محله‌های کوشک میدان و دهپیاله شیراز، کشف کالای قاچاق و… مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی گراش امروز، ۴ دی‌ماه از تخریب تغییر کاربری ۸۵ هزار متر اراضی کشاورزی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

کرامت کریمی اظهار کرد: حفظ و حراست از بافت‌های کشاورزی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی به دریافت خبر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و زراعی توسط تعدادی افراد سودجو در روستاهای اطراف گراش و آغاز تحقیقات پلیسی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی گراش بیان کرد: در بازدید از این زمین‌ها مشخص شد، افرادی سودجو ۸۵ هزار متر اراضی کشاورزی متعلق به خود را تغییر کاربری داده‌اند و به صورت غیرقانونی دیوارکشی و محصور کرده‌اند.

کریمی با بیان اینکه در این خصوص ۵۱ حکم قضایی اجرا شد، گفت: ارزش زمین‌های تخریب شده برابر نظر کارشناسان ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده افراد متخلف برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری و تغییر کاربری موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۵۰ فقره سرقت در پرونده سارقین محله‌های کوشک میدان و دهپیاله

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی و دستگیری سارقین درون خودرو با اعتراف به ۵۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۶ رحمت و پایگاه تجسس قرار گرفت.

فرج شجاعی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان شیراز با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک اقدام غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمین در تحقیقات پلیسی به ۵۰ فقره سرقت درون خودرو در محله‌های “کوشک میدان، خیابان مسلم، بنی‌هاشمی و دهپیاله” اعتراف کردند، گفت: در تحقیقات تکمیلی ۲ نفر از خریداران اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر و در بازرسی از انبار آن‌ها تعداد زیادی آچار آلات کشف شد.

شجاعی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند، تصریح کرد: اگر از شهروندان در محله‌های ذکر شده سرقت درون خودرو صورت گرفته شده است، جهت پیگیری موارد مشابه به پایگاه تجسس پلیس واقع در شیراز، میدان گل سرخ، بلوار شیرودی، طبقه فوقانی کلانتری ۲۰ گلسرخ مراجعه کنند.

دستگیری سارقین منزل در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق منزل با اعتراف به ۷ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در این شهرستان، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

مهدی جوکار افزود: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات میدانی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه‌ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی، متهمین در مخفیگاه خود دستگیر و از آنان مقادیری اموال سرقتی شامل ۲ عدد گوشواره، یک عدد پلاک زنجیر، ۲ عدد النگو و همچنین چندین دسته کلید و ابزارآلات که به‌وسیله آن اقدام به سرقت می‌کردند کشف شد.

جوکار با اشاره به اینکه متهمین در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده و مواجهه با مدارک و مستندات به ۷ فقره سرقت منزل اعتراف کردند، بیان کرد: سارقین پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف لاستیک‌های  قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۸۲ حلقه لاستیک خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و افزود: مأموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

لطف‌الله محمدی افزود: مأموران پس از بازرسی از داخل خودرو موفق به کشف ۸۲ حلقه لاستیک خارجی که فاقد هرگونه اسناد و مجوز گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: پرونده مقدماتی تشکیل و ۲ نفر در این رابطه به مرجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام



منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84092

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.