• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
فرمانده انتظامی استان فارس؛

کشف کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی / خودروهای لوکس به پارکینگ مالباختگان نرسید

  • کد خبر : 84078
  • 04 دی 1402 - 15:04
کشف کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی / خودروهای لوکس به پارکینگ مالباختگان نرسید
فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۲ برادر خبر داد که با شگرد فروش خودروهای لوکس، ۲ هزار میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

سردار رهام‌بخش حبیبی امروز، ۴ دی‌ماه با اعلام این خبر بیان کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس شهرستان کوه‌چنار با مضمون اینکه فردی کلاهبردار با سوء‌استفاده از اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی از شاکیان کرده و توانسته این مبلغ را با عنوان ثبت‌نام بابت خرید خودروهای لوکس زیر قیمت بازار اخذ کند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شکات مطلع شدند که کلاهبردارن پس از تاسیس و ایجاد نمایشگاه خودرو در یکی از روستاهای کوه‌چنار اعتماد مالباختگان را با مطرح کردن قیمت اغوا کننده جلب و سپس اقدام به ثبت‌نام خودرو برای آنان می‌کردند ولی پس از چند ماه به بهانه‌های مختلف هیچ خودرویی به آنان واگذار نمی‌کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار که برادر هم بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

حبیبی با بیان اینکه متهمین پس از اقرار به کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی از شهروندان، پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های آگهی محور و همچنین نمایشگاه‌های خودرو به تبلیغات فریبانه برخی از افراد (کلاهبرداران) اعتماد نکنند.

وی گفت: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت‌تاثیر قرار گرفتن تبلیغات اغواکننده آن‌ها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و همچنین مراجعه حضوری به نمایشگاه‌ها از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، فرمانده انتظامی استان فارس از شهروندان خواست به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی تا قبل از زمان رویت کالا یا دریافت خدمات، وجه لازم را به حساب اشخاص واریز نکنند و در صورت مشکوک شدن به موضوع مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده تا اقدامات قانونی در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84078

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.