• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

پرداخت ۲۸ میلیارد ریال غرامت توسط صندوق بیمه کشاورزی در بیضا

  • کد خبر : 83872
  • 03 دی 1402 - 12:50
پرداخت ۲۸ میلیارد ریال غرامت توسط صندوق بیمه کشاورزی در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: 28 میلیارد ریال غرامت توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی 1402-1401 در بخش های باغبانی، زراعت و دام به بهره برداران پرداخت شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با اشاره به اهمیت وجود بیمه در بخش کشاورزی بعنوان یکی از پرمخاطره‌ترین بخش‌های تولید افزود: این میزان پرداختی بابت خسارت خشکسالی، سرما زدگی و یخبندان بهاره است.

وی در مورد میزان پرداخت خسارت به تفکیک بخش‌ها بیان کرد: ۱۵ میلیارد ریال غرامت به ۶۸۸ فقره بیمه محصولات زراعی با مساحت پنج هزار و ۶۹۱٫۹۲ هکتار در این شهرستان پرداخت شد.

مویدی تصریح کرد: در بخش باغبانی ۱۰ میلیارد ریال غرامت به ۶۹ فقره بیمه محصولات باغی با مساحت ۱۵۶٫۵ هکتار و سه میلیارد ریال خسارت به ۱۰ هزار رأس دام بیمه شده در بیضا پرداخت گردید.

این مقام مسئول توضیح داد: علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی جهت ترویج بیمه محصولات کشاورزی توسط مدیریت جهاد کشاورزی، اجرای دو ابر طرحی که در استان فارس در طی دو سال اخیر انجام شده باعث افزایش رغبت بهره برداران به بیمه محصولات کشاورزی شده است.

او اظهار کرد: یکی از این طرح ها، طرح جهش تولید در دیمزارها است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و تخفیف ۳۵ درصدی بیمه کشاورزی در حال اجرا است.

وی اذعان کرد: طرح دوم کشت قراردادی است که از مزایای این طرح علاوه بر ۲۰ درصد تخفیف برای حق بیمه، کشاورز می تواند حق بیمه را در زمان تحویل محصول برداشت شده بپردازد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83872

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.