• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

دستبند قانون بر دستان کلاهبرداران سکه های طلا و املاک

  • کد خبر : 83860
  • 02 دی 1402 - 23:10
دستبند قانون بر دستان کلاهبرداران سکه های طلا و املاک
در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، خبر از دستگیری کلاهبردار رسیدهای جعلی بانکی سکه‌های طلا و همچنین کلاهبرداران فروش املاک دیگران آمده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، ۲ دی‌ماه از شناسایی و دستگیری مردی ۳۵ ساله که با ارائه رسیدهای جعلی بانکی ۹ سکه طلا از طلا فروشی‌های شهر شیراز کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

امیرحسین سلیمانی گفت: مردی ۴۲ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی با هویت مشخص به مغازه من مراجعه و پس از اینکه خود را شخصی سرمایه‌دار معرفی کرد اقدام به خرید ۳ سکه طلا از مغازه با رسید بانکی کرد که پس از ساعتی متوجه شدم که پولی به حساب من واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ام.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فرد کلاهبردار با بیان اینکه کارت بانکی خود را همراه ندارد و وجه سکه‌های خریداری شده را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند، با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت سکه‌ها، فروشگاه را ترک می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای خرید سکه به ۳ طلا فروشی دیگر نیز مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی ۹ سکه طلا را تحویل و محل را ترک کرده است.

سلیمانی ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

دستگیری ۶ کلاهبردار در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۶ کلاهبردار حرفه‌ای که در شیراز و از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به فروش ملک دیگران می‌کردند، خبر داد.

کاووس حبیبی بیان کرد: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شدند جهت خرید منزل مسکونی به یکی از سایت‌های آگهی محور مراجعه کرده‌اند و پس از مشاهده آگهی با شرایط مناسب و مراجعه و پسندیدن ملک اقدام به خرید ملک مورد نظر کرده‌اند ولی پس از مدتی متوجه شده‌اند، مالک ملک فرد دیگری است که در این خصوص موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، دریافتند که چند نفر به هویت‌های معلوم با تشکیل باند کلاهبرداری، ملک‌هایی که فاقد سند رسمی بوده و به صورت قولنامه‌ای خرید و فروش می‌شوند و در حال حاضر جهت رهن و اجاره در اختیار بنگاه‌های املاک سپرده شده است، را شناسایی و با اجاره و ساکن شدن در آن‌ها، اقدام به آگهی ملک جهت فروش کرده و بعداز مراجعه خریدار با ارائه چند قولنامه که توسط متهمین بین خودشان نوشته شده به تاریخ سال‌های قبل، ملک را فروخته و مقداری از قیمت معامله را دریافت و به صورت شبانه ملک را تخلیه و متواری می‌شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: کارآگاهان با اخذ دستور قضایی شناسایی و دستگیری متهمان پرونده را در دستور کار خود قرار داده و با انجام اقدامات فنی و کارآگاهی طی چندین عملیات هماهنگ و منسجم ۶ نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند.

حبیبی گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرم ارتکابی اقرار و پس از تکمیل پرونده به دادسرا اعزام و با قرار مناسب صادره از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: شهروندان جهت انجام معامله املاک تا حصول اطمینان از مالکیت طرف مقابل از تنظیم قرارداد و پرداخت وجه خودداری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83860

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.