• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
امام جمعه شیراز؛

علائق جوانان را در ترویج ازدواج مدنظر قرار دهیم/ مسیحیان از مظلومان غزه حمایت کنند

  • کد خبر : 83734
  • 01 دی 1402 - 17:02
علائق جوانان را در ترویج ازدواج مدنظر قرار دهیم/ مسیحیان از مظلومان غزه حمایت کنند
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت ترویج ازدواج در میان جوانان، خواستار توجه مسئولان این امر به علائق جوانان شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، اول دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: باید دستورات الهی را در همه جوانب زندگی یاد بگیریم و به آن پایبند باشیم که دارای ملکه تقوا شویم و در دنیا و آخرت سعادت و سرافرازی را به برکت تقوا خدای متعال نصیب ما بفرماید.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی خانواده در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: یکی از سوالاتی که از سوی برخی از جوانان در خصوص ازدواج ممکن است مطرح شود، این است که چرا باید ازدواج کنیم؟ این سوال ممکن است از نظر خیلی از ما این باشد که ناشی از کم‌توجهی فرد سوال‌کننده است اما سئوالی جدی است. در کشورمان ۱۴ میلیون نفر جوان داریم که در سن ازدواج هستند، در برخی از مطالعاتی که انجام گرفته این سوال افراد بسیاری است و نزدیک به ۳۹ درصد گفته‌اند انگیزه ازدواج ندارند.

امام جمعه شیراز از مجموعه‌های تبلیغی، آموزشی و فرهنگی خواست تا به صورت ویژه در این موضوع کار کنند و سپس افزود: جوانانی که ازدواج نمی‌کنند علت عدم ازدواج آنان فقط نداشتن پول، خانه و شغل نیست. خیلی‌ها عامل ازدواج نکردنشان این نیست و ۱۴ میلیون نفر همه از دهک‌های پایین نیستند، از دهک‌های بالا هم کسانی هستند که ازدواج نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس دیگر فواید خانواده را تأمین آرامش روانی عنوان کرد و افزود: آرامش، راحت قلب و دل با تشکیل خانواده شکل می‌گیرد. شهر شیراز شهر شعر و شاعری است و وقتی در شعر می‌گویند آرام جان و آرام دل برای همین است که اگر خانواده شکل نگیرد، این آرامش پیدا نمی‌شود.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به در پیش رو بودن سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) و سال نو میلادی اشاره کرد و گفت: شخصیت حضرت عیسی(ع)، عزیز و عظیم است که باید احترام شود. مسیحیان با یک فاصله چند روزه از سالروز میلاد حضرت عیسی(ع)، آغاز سال جدیدشان را می‌گیرند که از این جهت برای مسیحیان این ایامی که پیش‌روست مهم است.

به گزارش سحاب پرس،  دژکام در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه روز ۵ دی، روز ایمنی و ایمن‌سازی است، گفت: خاطره تلخی از زلزله بم داریم و خانه‌هایی که غیرایمن بود و بر سر ساکنانش خراب شد و چقدر کشته داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با یادآوری اینکه چهارشنبه پایان هفته آینده روز تکریم مادران و همسران شهدا است که این هم به احترام حضرت ام البنین مادر حضرت عباس(ع) انجام شده است، گفت: از این جهت باید برای اینکه خودمان فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را بیشتر درک کنیم، خدمت کسانی برویم که این زحمت را کشیده‌اند و الگو هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83734

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.