• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

شعرخوانی شاعران آسیایی در کنگره شعر «ایثار»

  • کد خبر : 83490
  • 29 آذر 1402 - 17:50
شعرخوانی شاعران آسیایی در کنگره شعر «ایثار»
بخش بین‌الملل هشتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر «ایثار» در اولین روز زمستان با حضور شاعران کشورهای مختلف آسیایی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش سحاب پرس، بنا بر اعلام برگزارکنندگان، در این رویداد قرار است شاعرانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، ترکیه، آذربایجان، هند، نپال و … به شعرخوانی بپردازند؛ بر این اساس زامیق محموداف، فاطمه سحمرانی، مهدی باقر خان، حسین آکین و…مهمانان ویژه این رویداد خواهند بود.

در معرفی این شاعران عنوان شده است: زامیق محموداف، شاعر اهل جمهوری آذربایجان یکی از چهره‌های مطرح حاضر در این کنگره است. او پیشتر نیز بارها به عنوان شاعر مهمان در رویدادهای فرهنگی ایران حضور داشته است.

فاطمه سحمرانی، شاعر و مبلغ اسلام از چهره‌های فعال شعر در لبنان است و تاکنون آثار زیادی از او منتشر شده است. سحمرانی نیز بارها در ایران شعرخوانی داشته و با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده است.

مهدی باقرخان، شاعر و نویسنده متولد هندوستان شاعر دیگری است که در این رویداد شعرخوانی خواهد داشت. او دانش‌آموخته‌ دکترای تخصّصی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ملّی اسلامی دهلی نو و  استاد میهمان گروه زبان و ادبیات فارسی همین دانشگاه است. عنوان پایان‌نامه‌ دکترای او «تصحیح نسخه‌ خطّی شش نثر فتح کنگره، اثر میرزاجلالای طباطبایی» بوده است.

حسین آکین، شاعر و روزنامه‌نگار متولد ترکیه یکی دیگر از شاعران حاضر در این برنامه است. او از مشهورترین نویسندگان ترکیه در زمینه خلق آثاری با موضوع  فرهنگ عامه است و در سال ۲۰۱۴ نیز از سوی انجمن نویسندگان ترکیه به عنوان بهترین نویسنده تجربی ترکیه شناخته شده است.

علاوه بر شاعران خارجی قرار است علیرضا قزوه، میلاد عرفان‌پور، مرتضی حیدرس آل کثیر و وحید ضیایی نیز در این رویداد آثار خود را در زمینه ایثار  به مخاطبان ارائه کنند.

بخش بین‌الملل هشتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر «ایثار» با دبیری محمد کرم‌اللهی و دبیری علمی میلاد عرفان‌پور روز جمعه یکم دی‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن همایش مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83490

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.