• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس؛

صنایع استان فارس به بخش کشاورزی ورود کنند

  • کد خبر : 83326
  • 28 آذر 1402 - 19:11
صنایع استان فارس به بخش کشاورزی ورود کنند
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این استان، خواستار ورود صنایع استان به حوزه کشاورزی شد.

عبدالعلی کریمی امروز، ۲۸ آذرماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس خواستار تبدیل شدن ظرفیت‌های بالقوه استان در عرصه فعالیت‌های پژوهشی و علمی به ظرفیت‌های بالفعل شد و گفت: سال گذشته استاندار فارس در همین برنامه از جامعه صنعتی و تولیدی استان خواستند که تحقیقات خود را به سایر استان‌ها ندهند و از ظرفیت پژوهشگران استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه این موضوع قابل بررسی است که آیا چنین مسئله‌ای رخ داده است یا خیر، گفت: دستگاه‌های صنعتی و تولیدی موظف شدند که از ظرفیت داخلی استان فارس استفاده کنند لذا باید از ظرفیت داخلی خود بهره ببریم.

کریمی با تصریح اینکه توان علمی و پژوهشی که در استان فارس وجود دارد، بسیار بالاست، گفت:‌ وجود بیش از ۱۶۰ واحد دانشگاهی در استان فارس مسئله کمی نیست که باید در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی از ظرفیت آنان استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس خواستار استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی علمی این استان شد و گفت: دانشگاه‌ها باید در کنار صنایع مختلف، نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی همچنین به ظرفیت کشاورزی استان فارس اشاره کرد و گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در حوزه کشاورزی ورود جدی‌تری داشته باشند زیرا استان فارس علی‌رغم داشتن مشکلات کم آبی، کماکان می‌تواند در این حوزه حرف‌های زیادی داشته باشد چرا که استان فارس به طور کلی یک استان کشاورزی است البته باید صنایع هم در بخش کشاورزی ورود دهیم.

کریمی با بیان اینکه در موضوعات صنعتی روز به روز استان فارس توسعه می‌یابد و به ظرفیت‌های آن افزوده می‌شود، گفت: در سال گذشته موضوعات مهم و مبتلا به استان فارس بحث شد و تحقیقاتی به عمل آمد و به محققان  امر ارجاع شد،  امسال هم دو محور اساسی که لازم است بر روی آن‌ها بحث و بررسی قرار گیرد یکی هوش مصنوعی و دیگری مبحث سلامت و درمان را اعلام می‌کنیم.

وی هوش مشنوعی را یکی از موضوعات مهم برای افزایش بهره‌وری فعالیت‌ها دانست و گفت: بحث سلامت نیز لازمه هر زندگی شهرنشینی است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه این دو موضوع از طریق کارگروه پژوهش در معرض محققان و پژوهشگران گذاشته شده است، از پژوهشگران خواست در این زمینه مجدانه تلاش کنند.

وی همچنین از دانش‌آموزان و دانشجویان دعوت کرد که از این نمایشگاه بازدید کنند، گفت: باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان و نسل آینده خود را به مباحث علمی علاقه‌مند کنیم.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی که همچنان ادامه دارد، گفت: نباید اینگونه جنایات برای ما عادی و معمولی شود و از درجه حرارت موضوع کاسته شود.

معاون استاندار فارس از سکوت دستگاه‌های حقوق بشر در این زمینه انتقاد کرد و گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که هزاران کودک، زن و افراد بی‌گناه و بی‌پناه و بی‌دفاع تار و مار می‌شوند و هستی آن‌ها با خاک یکسان می‌شوند، اما هیچ صدایی از دستگاه‌های حقوق بشر بلند نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سعی کنیم ددمنشی که توسط جنایتکاران صهیونیستی در حال اتفاق است، را نادیده نگیریم، گفت: این یکی از موضوعاتی است که باید بدان پرداخته شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83326

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.