• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در فارس خبر داد؛؛

از ارائه ۱۰۰محصول دانش‌بنیان تا مراسم تجلیل با حضور استاندار در هفته پژوهش و فناوری فارس

  • کد خبر : 83123
  • 25 آذر 1402 - 18:15
از ارائه ۱۰۰محصول دانش‌بنیان تا مراسم تجلیل با حضور استاندار در هفته پژوهش و فناوری فارس
مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در فارس گفت:به مناسبت هفته پژوهش و فناوری حدود ۵۴نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان با حضور استاندار تجلیل می‌شوند و نمایشگاهی با بیش از ۱۰۰ محصول دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، دکتر سید آیت‌اله رزمجو اظهار کرد: ۲۵ آذرماه در تقویم رسمی کشور به نام روز پژوهش نام‌گذاری شده و برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۲ از روز شنبه ۲۵ آذر ماه تا چهارشنبه ۲۹آذرماه برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان فارس ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و دیگر مسئولان استانی افتتاح می‌شود و این نمایشگاه که تا روز چهارشنبه ۲۹آذر ادامه دارد هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ پذیرای عموم مردم است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ را معرفی جدیدترین دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی استان، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان به عموم مردم دانست و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰محصول دانش‌بنیان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

رزمجو با بیان اینکه شعار هفته پژوهش امسال با توجه به شعار سال «پژوهش و فناوری پیشران رُشد تولید و مهار تورم» انتخاب شده است، گفت: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۹آذرماه در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس برگزار می‌شود و در این مراسم حدود ۵۴ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان از دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تجلیل خواهند شد.

وی از برگزاری میزخدمت در کنار نمایشگاه برای پاسخگویی مدیران به پرسش‌های پژوهشگران، کارآفرینان و فناوران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی برگزار می‌شود، میزی در نظر گرفته‌ایم تا پژوهشگران و فناوران بتوانند با مسئولان در سازمان‌های مختلف تعامل و ارتباط برقرار کنند.

مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری به بیان عناوین روزهای هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: روز اول با عنوان «پژوهش، مدرسه و آینده‌سازان»، روز دوم«توسعه بازار محصولات تولید داخل»، روز سوم« دانشمندان و سرآمدان علمی، پیشران پژوهش و فناوری، روز چهارم «پژوهش و فناوری در خدمت جامعه و صنعت»، روز پنجم« پژوهش»، روز ششم « پژوهش و فناوری و اثربخشی اجتماعی» و روز هفتم «علوم انسانی و علوم پایه ارکان توسعه و پیشرفت» نام‌گذاری شده‌ است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83123

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.