• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل هواشناسی فارس؛

ماندگاری هوای سرد در فارس / تا ۵ روز آینده منتظر باران نباشید

  • کد خبر : 83002
  • 25 آذر 1402 - 15:50
ماندگاری هوای سرد در فارس / تا ۵ روز آینده منتظر باران نباشید
مدیرکل هواشناسی فارس از ماندگاری هوای سرد در این استان تا آخر هفته جاری خبر داد و گفت: از امروز تا ۵ روز آینده در تمام مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری است.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با سحاب پرس، به تشریح آخرین وضعیت هوای استان فارس پرداخت و گفت: از امروز، ۲۵ آذرماه تا ۵ روز آینده در تمام مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری است.

 به گفته مدیرکل هواشناسی فارس نقشه‌ها نشان می‌دهد که در شهرهای بزرگ، نواحی مرکزی و جنوب غرب استان فارس همچون شهرستان‌های شیراز، لامرد و مهر افزایش غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

وی با تصریح اینکه هوای سرد در استان فارس ماندگار است، یادآور شد: با توجه به ماندگاری هوای سرد احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد که کشاورزان باید هوشیار باشند و توصیه می‌شود، کشاورزان برای جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع و باغات، تمهیدات لازم را بیاندیشند.

حقیقت با بیان اینکه دمای هوای شیراز امروز منفی ۲ درجه است و فردا، یکشنبه و پس فردا، دوشنبه دمای هوا گرم‌تر خواهد شد اما مجدداً از شامگاه دوشنبه روند کاهش دما در این شهرستان خواهیم داشت، گفت: همچنین در استان فارس دشت نمدان با دمای منفی ۱۲ سردترین منطقه و شهرستان‌های لامرد، خنج و افرز با دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان بوده‌اند.

به گزارش سحاب پرس، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای کشاورزان در زمستان، سرمای شدید است که در صورت عدم پیشگیری از مخاطرات سرما، می‌تواند محصولات یک سال آن‌ها را نابود کرده و یا تولید را با چالشی جدی روبه‌رو سازد، پس لازم است کشاورزان از محصولات خود به خوبی مراقبت داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83002

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.