• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
شهردار شیراز مطرح کرد؛

لزوم‌ توجه به امر پژوهش برای توسعه همه‌جانبه علمی و فرهنگی

  • کد خبر : 82955
  • 25 آذر 1402 - 19:25
لزوم‌ توجه به امر پژوهش برای توسعه همه‌جانبه علمی و فرهنگی
شهردار شیراز با تأکید بر این موضوع که برای توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی باید به مقوله پژوهش اهمیت زیادی داده شود، به بیان اهمیت پژوهش در مدیریت شهری پرداخت.

به گزارش سحاب پرس، محمدحسن اسدی در همایش روز ملی پژوهش و فناوری، با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش، تأکید کرد: دسترسی به آخرین اطلاعات، ایده‌های جدید، شناخت و تشخیص مسیر موضوعات مختلف در پژوهش‌ها قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: کار پژوهش و پژوهشگر تنها جمع.آوری اطلاعات نیست، بلکه اطلاعات حاصل پژوهش می‌تواند مسیر و نقشه راه را در ابعاد مختلف مشخص کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه استفاده از تجارب و اطلاعات در پژوهش امری مهم است، افزود: معمولا در پژوهش‌ها به دنبال سخن نو هستیم و در این راستا مشاهده می‌‌شود که در مکان‌هایی نظیر کارگاه‌ها، کارخانجات، مراکز تولیدی و …د به بخش نوآوری توجه زیادی شده است.

اسدی با تاکید بر این موضوع که برای توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه باید به مقوله پژوهش اهمیت زیادی داده شود، به اهمیت پژوهش در مدیریت شهری اشاره و عنوان کرد: مدیریت شهری مدیریتی بسیار پیچیده و کارکرد آن همانند یک کالبد و بدن انسان است.

وی ادامه داد: امروز در حالی ۳۵۵ وظیفه بر عهده مدیریت شهری گذاشته که هیچ دستگاه اجرایی به اندازه مدیریت شهری و شهرداری‌ها این میزان وظیفه را ندارد.

شهردار شیراز عنوان کرد: شهر به متخصص اقتصادی، فرهنگی، پسماند، درخت، حمل‌ونقل، شهرسازی، عمرانی و …نیاز دارد و تجمیع این تخصص‌ها موجب شکل گیری مدیریت شهری می‌شود.

اسدی با اشاره به فعالیت رو به رشد مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شیراز نیز گفت: خوشبختانه میزهای تخصصی در این مرکز برای بررسی موضوعات و مشکلات مدیریت شهری تعریف و تشکیل شده است.

وی در خاتمه بیان کرد: خوشبختانه نگاه مسئولان استان فارس از جمله نماینده ولی‌فقیه و استاندار به پژوهش، نگاه کاربردی و تخصصی است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82955

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.